تقاضا برای اعطای جایزه نوبل علم اقتصاد به ایلان ماسک

پنج‌شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۸
مطالعه 3 دقیقه
جایزه‌ی نوبل به کسی تعلق میگیرد که در لبه‌ی مرز دانش آن تخصص قدم بر داشته باشد. ایلان ماسک یک از افراد برجسته است که قدم های بزرگی در زمینه‌ی حمل و نقل پاک و کارا برداشته است. با زومیت همراه شوید تا بیشتر در مورد ایلان ماسک خبردار شوید.
تبلیغات

درخواستی در سایت Change.org برای ایلان ماسک (Elon Musk) به ثبت رسیده است که خواستار اعطای جایزه‌ی نوبل اقتصاد به وی هستند. وی سازنده PayPal، SpaceX، تسلا موتورز و مسئول سیستم حمل و نقل هایپرلوپ (Hyperloop) است.

الون ماسک

این دادخواست در سایت Change.org به ثبت رسیده و تا به حال نزدیک ۶۰۰ امضاء جمع‌آوری شده است. جایزه‌ی نوبل اقتصاد از ادوارد تاناس (Edward Tanas) شروع شده است. اظهارات این دادخواست در پایین آمده است:

آقای ماسک بیشتر عمرش را نه تنها صرف کمک به شکوفایی اقتصاد حمل و نقل با تکنولوژی‌های کاملاً پیشرفته کرده، بلکه در زمینه‌ی تغییرات آب و هوایی قدم بزرگی برداشته است.سرمایه‌گذاری وی در بخش تولیدات خودروهای الکتریکی، که اخیراً تسلا مدل سه را معرفی کرده است و ۲۳۵ هزار نفر در حین نوشتن این دادخواست مدل سه را پیش خرید کرده‌اند، به کاهش اثرات مخرب خودرو بر روی محیط زیست کمک شایانی کرده که با جایگزینی موتورهای احتراق داخلی به این امر دست یافته است.

این تقاضا یک بیوگرافی کوتاه از موفقیت‎های ایلان ماسک را بیان می‌کند که مهمترین عناوین آن عبارتند از: ساخت سرویس‌های تراکنش اینترنتی PayPal، خالق کمپانی SpaceX که مربوط به سفینه‌هایی برای سفرهای فضایی است، تقویت بنیه‌ی تسلا موتورز که چهار مدل از خودروهای الکتریکی ارائه کرده است و خودروی جدید این کمپانی یعنی مدل سه ۲۶۷ هزار تقاضا برای خرید آن تا به حال ثبت شده است.

الون ماسک

شاخه‌ی تخصصی که جایزه نوبل اقتصادی را شایسته ایشان می‌کند به دو دسته‌ی کلی تقسیم می‌شود: یکی ایجاد انقلاب در صنعت پرداخت آنلاین توسط PayPal و دومی ساخت کمپانی‌های سودآور حمل و نقلی فضایی و الکتریکی.

ماسک همچنین در پروژه‌ی هایپرلوپ همکاری می‌کند. هایپرلوپ قطاری است که در یک لوله‌ی خلاء حرکت می‌کند و قصد دارد تا در سفرهای طولانی انقلابی ایجاد کند؛ زمینه‌ی همکاری که در حوزه‌ی حمل و نقل احتمالاً سودآور است.

الون ماسک

چنانچه شما با اعطای جایزه‌ی نوبل به ایلان ماسک موافق هستید می‌توانید به این لینک مراجعه کرده و در دادخواست مربوطه ثبت‌نام کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات