رنو از پیشرانه‌ی ساخت AMG‌ در آلپاین استفاده می کند

جمعه ۲۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
آلپاین را می‌توان یکی از مورد انتظار‌ترین خودرو‌های سال ۲۰۱۶ دانست. رنو قصد دارد پس از ۲۵ سال مدل جدیدی از سری اسپرت آلپاین را عرضه کن که احتمالا از پیشرانه‌ی ساخت AMG مرسدس بنز در آن استفاده خواهد شد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

سال ۱۹۶۱ آلپاین A110 به عنوان یک خودروی اسپرت مسابقه‌ای معرفی شد و قهرمانی‌‏های بی‎شماری در مسابقات کسب کرد. شهرت آلپاین در کنار همکاری‌های نزدیک این شرکت با رنو باعث شد تا رنو در سال ۱۹۷۷ آلپاین را خریداری کند. هنگامی که ما در مورد رنو آلپاین (Alpine) صحبت می‌کنیم که قصد دارد یک خودروی اسپرت جدید عرضه کند، شاید اولین موردی که در ذهن ما خطور کند این باشد که ظاهر خودرو چه ویژگیهای منحصر به فردی باید داشته باشد. هنگامی که نمایشگاه خودروی ژنو امسال شروع شد، اکثر بازدیدکنندگان خواهان دیدن کانسپت رنو آلپاین ویژن بودند که گفته می‎شد ۸۰ درصد خط مشی تولیدات جدید این خودروساز فرانسوی از طراحی مفهومی رنو آلپاین تعیین خواهد شد.

Alpine

هرچند رنو شریک تجاری نیسات است، اما این شرکت قابلیت همکاری با دایملر (Daimler) در بعضی بخش‌ها را دارد؛ این همکاری می‌تواند در حوزه‌هایی از قبیل پلتفرم و زنجیره توان با این شرکت کهنه‌کار صورت پذیرد. معاون اجرایی محصولات و برنامه ریزی رنو، برنو انسلین (Bruno Ancelin) در این خصوص اعلام کرد:

ما می‌بایست تنوع عددی پیشرانه‌های خود را که در بخش رنو اسپرت و آلپاین استفاده خواهند شد، کاهش دهیم. البته این اقدام ما موجب کاهش قدرت پیشرانه‎ها نخواهد شد. ما دو راهکار در پیش رو داریم. می‌توانیم یکی از پیشرانه‎های گروه صنعتی الاینس (Alliance) را انتخاب کنیم و برای تولید توان بیشتر آن را تقویتکنیم؛ یا پیشرانه جدیدی را خریداری کنیم. من در کنفرانس محصول DB11 جدید کمپانی استون مارتین شرکت کردم و متوجه شدم که این شرکت پیشرانه هشت سیلندر خورجینی خود را از AMG خریداری کرده است. این امکان برای ما هم وجود دارد که با دایملر وارد مذاکره شویم. ما می‌توانیم پیشرانه مد نظر خود را از بازار تهیه کنیم و هیچ مشکلی برای نشر این خبر با دیگران نداریم.

بنابراین این امکان وجود دارد که محصول جدید آلپاین A110 با پیشرانه‎ای غیر از پیشرانه ساخت مرسدس بنز AMG ارائه شود. البته جزئیات این کار در حال حاضر در دسترس نیست ولی می‌شود در مورد توان خودروی آلپاین اسپرت جدید بحث‎هایی انجام داد. سؤال اصلی اینجاست که در صورتی که رنو آلپاین با دایملر وارد مذاکره شود، کدام یک از پیشرانه‌های این شرکت را انتخاب می‌کند؟ و اینکه آیا امکان دارد برای مدل‌های آینده از موتورهای احتراق داخلی مرسدس بنز AMG استفاده شود؟ ما می‌بایست منتظر بمانیم و ببینیم که چه چیزی پیش خواهد آمد.

رنو آلپاین
Alpine
Alpine
Alpine

اگر رنو آلپاین با دایملر به عنوان تأمین کننده پیشرانه خودروهای اسپرت خود وارد همکاری شود، AMG پیشرانه مدل‌های آینده این خودروساز فرانسوی را تأمین خواهد کرد. انسلین گفته است که رنو آلپاین می‌تواند در نسخه‌های کوپه، سقف باز و حتی بدون صندوق (هاچ‌بک) عرضه شود. در صورتی که مرسدس بنز AMG به عنوان تأمین کننده پیشرانه‌ی رنو آلپاین انتخاب شود، این برند اسپرت می‌تواند از پیشرانه‌ی دو لیتری توربوشارژ شده چهار سیلندر مرسدس بنز AMG CLA45 کوپه استفاده کند. این پیشرانه توان خروجی ۳۷۵ اسب بخاری تولید می‌کند که باعث می‌شود CLA45 کوپه در 4.1 ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد. در صورت استفاده از پیشرانه مذکور، عملکرد رنو آلپاین بسیار شبیه به عملکرد خودروی CLA45 خواهد شد؛ البته در صورتی که ملاحظات وزنی و چینش زنجیره توان را در تحلیل‎ها لحاظ نکنیم. هم‌چنین آلپاین امکان استفاده از پیشرانه حجیم‎تر ۴.۳ لیتری هشت سیلندر که در مرسدس بنز AMG C63 کوپه یافت می‌شود، را در خودروهای بزرگ‌تر خود خواهد داشت. توان خروجی این پیشرانه ۴۵۱ اسب بخار است و تنها در ۴.۴ ثانیه سرعت صد کیلومتر در ساعت را برای C63 ثبت می‌کند. در صورتی که محصولات آلپاین به عملکرد مشابهی با ارقام مذکور دست یابند، نقطه درخشانی در کارنامه این خودروساز فرانسوی خلق خواهد شد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات