کیا، رنو و سیتروئن شرکای سایپا می‌شوند

شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸
مطالعه 1 دقیقه
کیا، رنو و سیتروئن شرکای جدید گروه خودروسازی سایپا خواهند شد. مدیرعامل سایپا ضمن اعلام این مطلب در مورد ابهامات موجود بر سر همکاری سایپا با خارجی‌ها و ارتباط آنها با ایران خودرو نیز توضیح داد. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

شرکت سایپا به عنوان یکی از دو خودروساز بزرگ ایران در حال مذاکره‌های نهایی با سه برند معتبر جهانی است. سایپا با شرکای قدیمی خود همکاری خواهد کرد و حرف از شریک جدیدی به میان نیامده است.

کیا، رنو و سیتروئن سه شریک قدیمی گروه خودروسازی سایپا هستند که هم‌‌اکنون برای نهایی کردن قرارداد خود در حال مذاکره هستند. 

مهدی جمالی، مدیر گروه خودروسازی سایپا در مورد شایعاتی مبنی بر قرارداد سایپا با شرکای ایران‌خودرو به خصوص پژو اعلام کرد: «سایپا قرار نیست با پژو همکاری کند بلکه امروز برای همکاری مشترک در حال مذاکره با سیتروئن هستیم. علاوه بر این، مذاکره با کیا نیز آغاز شده است.»

مدیرعامل سایپا در مورد شریک سوم این شرکت گفت: «به غیر از این دو خودروساز، با رنو نیز در حال مذاکره هستیم، البته رنو در تولید مشترک قرار نیست با ایران خودرو همکاری کند.»

گروه خودروسازی سایپا پیش از این خودروهای رنو ۵، پی‌کی، تندر و پارس تندر را با شرکت رنوی فرانسه، خودروهای ژیان، زانتیا و سی ۵ را با مشارکت سیتروئن و خودروهای پراید، ریو و سراتو را با همکاری کیا در ایران تولید کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات