پینین فارینا H2 معرفی شد؛ نمونه‌ی مفهومی خودرو‌های مسابقه‌ای هیدروژنی

پنج‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۱
مطالعه 2 دقیقه
پینین فارینا از خودروی مفهومی جدید خود با نام H2 Speed در نمایشگاه خودروی ژنو 2016 رونمایی کرد. این خودروی مسابقه‌ای از سوخت هیدروژن بهره می‌برد. برای آشنایی بیشتر با آخرین هنرنمایی پینین فارینا با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

با حضور گسترده‌ی خودروهای هیدروژنی در خیابان‌ها، حال نوبت به حضور آن‌ها در پیست‌های اتومبیلرانی رسیده است. پینین فارینا نیز در همین راستا از خودروی اچ ۲ اسپید (H2 Speed) رونمایی کرد.

با این حال H2 هنوز در میانه‌ی راه قرار دارد و فاصله‌ی زیادی با عرضه‌ی نمونه‌ی رسمی دارد. این خودرو از دو موتور الکتریکی در کنار سلول‌های سوختی سبک وزن بهره می‌برد. پینین فارینا اطلاعات زیادی در خصوص سیستم‌های پیشرفته‌ی به کار رفته در این خودرو منتشر نکرده است و تنها تجهیز H2 به سیستم ترمز بازیافت انرژی جنبشی را اعلام کرد. 

پینین‌فارینا از تکنولوژی توسعه داده شده‌ توسط شرکت گرین جی‌تی (GreenGT) در H2 بهره برده است. گرین جی تی از سال ۲۰۰۸ در حال توسعه‌ی سیستم‌های حرکتی جایگزین برای نمونه‌های احتراقی متداول است. گرین جی تی پس از توسعه‌ی اولین خودروی الکتریکی خود، نمونه‌ی هیدروژنی مجهز به سلول‌های سوختی با توان خروجی ۵۴۰ اسب بخار را معرفی کرد که چند سال پیش تحت نام گاراژ ۵۶ در مسابقات ۲۴ ساعته‌ی لمانز شروع کوتاهی داشت. خودرو‌های هیدروژنی از انواع سوخت پاک به حساب می‌آیند و بخار آب را به عنوان خروجی وارد جو می‌کند.

پینین فارینا سابقه‌ی طولانی در معرفی خودرو‌های مفهومی فوق‌العاده دارد و این بار نیز با معرفی H2 نگاه‌های زیادی به خود جلب کرد. نظر شما در رابطه با این خودرو چیست؟

پینین فارینا h2

برای مشاهده‌ی تمامی مطالب مرتبط با این رویداد مهم به صفحه‌ی نمایشگاه خودروی ژنو 2016 مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات