پاگانی هوایرا BC به طور رسمی معرفی شد

سه‌شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶
مطالعه 5 دقیقه
پاگانی هوایرا BC‌ که پیش‌تر تصاویری از آن منتشر شده بود، حال به طور رسمی در نمایشگاه خودروی ژنو 2016 معرفی و در معرض نمایش عموم قرار گرفت. برای آشنایی بیشتر با قدرتمند‌ترین خودروی پاگانی، با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 پاگانی هوایرا (Huayra) اولین بهبود و بروزرسانی خود را تجربه کرد. هوایرا که در سال ۲۰۱۱ معرفی شده‌ بود، حال به تقویت پیشرانه و بروز‌رسانی‌های متعدد در بخش‌های مختلف، تحت نام هوایرا BC و تعداد محدود ۲۰ دستگاه معرفی شده است.

حروف BC‌ در نام این خودرو به افتخار بنی کایولا Benny Caiola اولین مشتری شرکت پاگانی، انتخاب شده است. وی سال ۲۰۱۰ و در سن ۷۹ سالگی درگذشت. هوراچیو پاگانی رابطه‌ی نزدیکی با کایولا داشته و تاثیر زیادی از وی گرفته است.

پاگانی بهینه‌سازی زیادی را در هوایرا اعمال کرده است تا ارتقای زیادی در عملکرد این خودرو ایجاد شود. هوایرا BC از همان پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر خورجینی و ۶ لیتری توسعه‌ی یافته توسط بخش AMG شرکت مرسدس بنز بهره می‌برد که پیش‌تر در نمونه‌ی استاندارد هوایرا نیز به کار رفته بود. اما با تغییرات پاگانی این پیشرانه اکنون توانایی تولید ۷۸۹ اسب بخار در کنار ۸۱۱ پوند فوت گشتاور را دارد که پیش‌تر این مقادیر به ترتیب برابر با ۷۲۰ و ۷۳۸ بودند.

جعبه‌دنده‌ی ۷ سرعته‌ی جدید ساخت شرکت Xtrac یکی دیگر از بخش‌هایی است که هوایرا BC تحت بهبود قرار گرفته است. سینکرونایزر‌هایی از جنس فایبر کربن در کنار عملگر‌های الکتروهیدرولیکی باعث شده تا روند تغییر دنده در نمونه‌ی جدید هوایرا دو برابر سریع‌تر از گذشته شود. بدین ترتیب هوایرا تنها در مدت زمان ۷۵ میلی‌ثانیه قادر به تعویض دنده خواهد بود. با این که جعبه دنده‌های دوکلاچه‌ عملکرد بهتری در این زمینه دارند و به تنها ۵۰ میلی‌ثانیه برای تعویض دنده نیاز دارند، اما طبق گفته‌ی پاگانی وزن پایین جعبه‌دنده‌ی جدید هوایرا BC در کنار عملکرد بسیار خوب، نقاط قوت آن است.

استفاده از مواد سبک و پیشرفته‌تر باعث شده تا هوایرا وزنی برابر با ۱۲۱۸ کیلوگرم داشته باشد؛ بدین ترتیب پاگانی موفق شده تحت رژیم لاغری مخصوص خود، ۱۳۶ کیلوگرم از وزن هوایرا بکاهد. 

در بخش بدنه نیز هوایرا BC تغییرات زیادی به خود دیده است. بسته‌های ویژه‌ی آیرودینامیکی این خودرو، به وضوح نشانگر رفتار خشن آن در پیست‌ها است. تقریبا هر سانتی‌متر از هوایرا BC برای اعمال نیروی رو به پایین (Downforce) بیشتری طراحی و بهینه‌سازی شده است. اسپلیتر جدید، ورودی و خطوط انتقال هوای بهبود یافته در کنار دیفیوزر و بال عظیم انتهای خودرو، باعث شده‌اند تا هوایرا در نگاه اول نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب کند.

تغییرات مذکور به کمک شرکت تولید کننده‌ی خودرو‌های مسابقه‌ای مطرح ایتالیا به نام دالارا (Dallara) انجام شده است. قطعات جدید بدنه و برخی از پنل‌های قبلی نیز از جنس فایبرکربن پیشرفته‌‌تری تولید شده‌اند که طبق گفته‌ی پاگانی ۵۰ درصد سبک‌تر و ۲۰ درصد مقاوم‌تر از نمونه‌های به کار رفته در هوایرا استاندارد است.

به واسطه‌ی پیشرانه‌ی قدرتمند‌تر، وزن کمتر، کیت آیرودینامیک و سیستم تعلیق پیشرفته، هوایرا BC عملکرد ایده‌آلی از خود به نمایش خواهد گذاشت. نمونه‌ی استاندارد هوایرا توانایی رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در مدت زمان ۳.۲ ثانیه و حداکثر سرعت ۳۷۰ کیلومتر بر ساعت را داشت. 

پاگانی هوایرا BC

هوایرا BC  در تعداد محدود ۲۰ دستگاه و قیمت ۲.۵۵ میلیون دلار به فروش خواهد رسید. طبق شایعات منتشر شده پاگانی در آینده‌ی نزدیک نمونه‌ی روباز هوایرا را نیز معرفی خواهد کرد.

کلیه‌ی اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی Detroit Auto Show 2016 مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات