نیسان شریک جدید ایران خودرو؛ قیمت خودروی ژاپنی کمتر از ۴۰ میلیون می‌شود؟

شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
نیسان نیز برای تولید اتومبیل در داخل کشور به جمع شرکای ایران خودرو می‌پیوندد. این شرکت ژاپنی به عنوان ششمین شریک ایران خودرو شناخته خواهد شد و قرار است خودرویی با قیمت کمتر از ۴۰ میلیون تومان در ایران تولید کند. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

در حالی که چند هفته از اعلام خبر انتخاب ششمین شریک گروه صنعتی ایران خودرو می‌گذرد، شنیده‌ها از انتخاب نیسان به عنوان شریک بزرگترین خودروساز خاورمیانه حکایت دارد.

به نظر می‌رسد که ایران خودرو، نیسان ژاپن را به عنوان ششمین شریک تجاری خود انتخاب کرده و بر اساس خبرهای منتشر شده مدیران ایران خودرو در حال مذاکره با مسئولان نیسان ژاپن هستند تا بتوانند شراکت مؤثری را با هم آغاز کنند.

بر اساس برآوردهای کارشناسان خودرو، نیسان جزو معدود شرکت‌هایی است که می‌تواند به ایران خودرو کمک کند تا اتومبیل‌های با فناوری بالا و قیمت زیر ۴۰ میلیون تومانی به بازار عرضه کند.

تولید خودروهای با فناوری و کیفیت بالا در کنار قیمت ارزان در توان تعداد کمی از شرکت‌های دنیا است. نیسان و فیات دو برند معتبر جهانی هستند که در زمینه تولید اتومبیل‌هایی با این مشخصات مهارت بسیاری دارند.

اما در این میان برخی منتقدان مونتاژ بر این باورند که انتخاب شرکای متعدد تجاری سبب خواهد شد تا صنعت خودرو ایران وابسته به خارج شده و نتواند برای بازار ایران محصول مناسبی را به تولید برساند.

به اعتقاد آنان بهتر است ایران همانند هند که از رنو خواست خودرو کوئید را به تولید برساند، از بزرگان صنعت خودرو بخواهد که با توجه به سطح درآمد و فرهنگ عمومی کشور، خودرویی را برای قشر متوسط به پایین به تولید برساند.

بدین ترتیب باید منتظر بود و دید تولید خودروهای نیسان در ایران از چه زمانی آغاز می‌شود و این تولیدات با قیمت ارزان به بازار عرضه خواهند شد یا نه؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات