فراری GTC4Lusso 2017 رونمایی شد!

شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۶
مطالعه 4 دقیقه
سوپرماشین‌های «فراری» اکثرا برای دنیای واقعی آفریده نشده‌اند. قیمت‌های میلیون دلاری و ماشین‌هایی که از بیرون به جت شبیه هستند، در سطح شهر و زندگی روزمره کاربرد چندانی ندارند. با این حال فراری سعی کرد با مدل «FF» خود به مشتریان یک خودرو خانوادگی پیشنهاد دهد. یک استیشن واگن که همچنان سعی می‌کند قواعد بازی و استانداردهای بالای فراری را حفظ کند. حالا با گذشت حدود ۵ سال از معرفی نسخه اولیه FF، این شرکت ایتالیایی آماده ارائه نسخه جدید این سری با نام GTC4Lusso است.
تبلیغات

 مدل FF فراری در سال ۲۰۱۲ رونمایی شد؛ و با خود قوانین سنتی ماشین‌های فراری را دستخوش تغییر کرد. این ماشین اولین مدل فراری با سیستم رانش چهار چرخ (four-wheel-drive) است. (این خصوصیت و طرح‌‌بندی چهارچرخ ماشین ریشه اسم FF را فراهم کرده‌اند.)

حالا نمونه تازه معرفی شده از این سری امکان فرمان چهارچرخ (four-wheel-steering) را نیز به این ترکیب اضافه کرده است. هرچند به جای اضافه کردن یک «F» دیگر فراری این‌بار تصمیم گرفته که نام تاثیرگذار GTC4Lusso را برای ماشین برگزیند.

مانند GTC4Lusso، FF یک هاچبک با سقف نسبتا کوتاه و طولانی است. یک «استیشن واگن» با لهجه‌ی اروپایی که می‌تواند میزبان چهار سرنشین شود و توانایی حمل بار و وسایل بالایی نیز دارد. توانایی هندلینگ بالا با رانش چهارچرخ و همچنین چهار سرنشین بودن ماشین به آن چهره‌ای کاربردی‌تر نسبت به ماشین‌های دیگر فراری می‌دهد. (این شرکت می‌گوید که دارندگان FF سی درصد بیشتر از دیگر مصرف‌کنندگان فراری با ماشین‌شان رانندگی می‌کنند.)

2017 Ferrari GTC4Lusso
2017 Ferrari GTC4Lusso
2017 Ferrari GTC4Lusso

GTC4Lusso سعی می‌کند جایگاه خود را به عنوان یک سوپرماشین حفظ کند. این ماشین زیبا دارای سقفی براق و طراحی جدید برای عقب ماشین است که به هویت سوپرماشین این خودرو بیشتر از استیشین بودن آن مرتبط است. هرچند بزرگ‌ترین تغییر ابعاد در عرض ماشین رخ داده که آن را ۱.۱ اینچ پهن‌تر کرده است و جلوه ویژه‌ای در نمای پشتی ماشین دارد. طول و ارتفاع کلی ماشین نیز به اندازه نیم اینچ افزایش پیدا کرده است. درها و گلگیرهای GTC4Lusso از نو طراحی شده‌اند. گلگیرها حالا مجهز به دریچه‌های هوای جدید (و البته کاربردی) هستند. همچنین در جلوی ماشین  شبکه‌های ورودی هوا پهن‌تر هستند و چراغ‌ها دوباره طراحی شده‌اند. محیط داخلی ماشین نیز پوشیده از چرم و با نمایشگر دور موتور (rmp) و سرعت‌سنج در سمت مسافر است. این ماشین همچنین به یک صفحه ۱۰.۳ اینچی لمسی خازنی و فرمان جدید و کوچک‌تر مجهز شده است.

هرچند برجسته‌ترین تغییر مکانیکی در فرمان‌دادن چهارچرخ ماشین رخ داده است (که در F12tdf وجود داشت اما هرگز در خودروهای AWD –حداقل در مدل‌های فراری- مشاهده نشده بود). همانطور که از هر نسخه جدید فراری انتظار می‌رود؛ GTC4Lusso در عملکرد نیز پیشرفت داشته است. فراری چند اسب بخار به موتورِ (تا همینجا تازه‌ نفس) V-12‌ خود اضافه کرده است. این ماشین همچنین نسبت تراکم بالاتر ۱۳.۵:۱ را دارد که در دور موتور ۸۰۰۰ به قدرت فوق‌العاده‌ی ۶۸۱ اسب بخار خواهد رسید. گشتاور ماشین نیز در دور موتور ۵۷۵۰ به ۵۰۴ تا ۵۱۴ پوند فوت خواهد رسید. فراری ادعا می‌کند که این ماشین می‌تواند ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر را در مدت ۳.۴ ثانیه طی کند و به سرعت نهایی ۲۰۸ مایل در ساعت (۳۳۵ کیلومتر در ساعت) برسد.

2017 Ferrari GTC4Lusso
2017 Ferrari GTC4Lusso

GTC4Lusso برای اولین بار در نمایشگاه خودرو ژنو در ماه بعد رونمایی خواهد شد. هرچند این ماشین زودتر از اواخر امسال به خیابان‌های آمریکای شمالی نمی‌رسد. فراری هنوز درباره قیمت ماشین اطلاعاتی نداده، اما انتظار قیمتی پایین‌تر از ۳۰۲،۴۵۰ دلار آمریکا (بیش از ۹۱۲ میلیون تومان) را که قیمت پایه FF بود نداشته باشید. یادتان نرود هنوز فراری دیده نشده که ارزان‌تر از نسخه قبلی خود باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات