تویوتا عرضه برند سایون را متوقف کرد

پنج‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷
مطالعه 2 دقیقه
اخیرا شایعاتی مبنی بر توقف عرضه‌ی خودروهای سایون از سوی تویوتا در فضای اینترنت منتشر شده است. این شایعات دیروز رنگ واقعیت گرفت و تویوتا رسما اعلام کرد که خودروهای برند سایون را عرضه نمی‌کند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 با توجه به عرضه‌ی خودروهای جدید سایون با نام‌های iA و iM، حذف این برند تصمیم عجیبی از سوی تویوتا بود. این برند جوان صنعت خودرو در سال ۲۰۰۳ ایجاد شد و تنها پس از ۱۳ سال فعالیت به کار خود پایان داد. یکی از مشکلات عمده‌ی سایون، نبود تفاوت عمده‌ میان خودرهای آن و برند تویوتا بود که این مساله باعث کاهش شدید فروش محصولات آن شد. 

سایون

در شرایط فعلی خودروسازی، تنها نمی‌توان با تغییر برند اقدام به فروش مجدد خودروها کرد. اگر تویوتا به سایون اختیار عمل بیشتری در اعمال خلاقیت می‌داد، شاید اکنون محصولات این شرکت با فروش بیشتر خود مانع منحل شدن برند می‌شدند. با وجود تلاش تویوتا، متاسفانه پس از مدتی خودروهای سایون شباهت انکار ناپذیری در ظاهر و نحوه‌ی عملکرد به محصولات شرکت مادر پیدار کردند و تویوتا توانایی ایجاد تفاوت‌های محسوس میان خودرو‌های تولیدی خود و برند زیر مجموعه‌‌اش را نداشت. این مساله به مرور در حال ضربه زدن به فروش هر دو برند بود. به همین دلیل تویوتا تصمیم بر انحلال سایون گرفت و از این پس تمامی خودرو‌های این برند را با نام تویوتا به بازار عرضه خواهد کرد.

سایون

باب کارتر، معاون ارشد اجرایی تویوتا در خصوص حذف برند سایون گفت:

در حال حاضر نمی‌توان مانند گذشته تنها با تبلیغات اقدام به فروش خودرو کرد و برند خودرو به یکی از اولویت‌های خریداران تبدیل شده است و برند سایون توانایی ترغیب خریداران را نداشت. هم‌چنین طبق آمار فروش تویوتا، ۲۷ درصد از مردم به خرید خودرو‌های شاسی بلند تمایل دارند. محصولی که در میان مدل‌های تولیدی سایون وجود ندارد.

طبق اعلام تویوتا نام تمامی محصولات سایون حفظ خواهد شد و از میان مدل‌های فعلی این شرکت، تنها تولید مدل tC به طور کامل متوقف خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات