۱۴ خرداد: تولد اولین خودروی فورد

چهارشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
در طول یک قرن گذشته صنعت خودروسازی پیشرفت‌های زیادی را به خود دیده است تا جایی که امروزه بدنبال طراحی و ساخت خودروهایی هستند که بدون سرنشین حرکت می‌کنند و نیازهای حمل و نقل بشر را مرتفع می‌کنند، ولی رسیدن به این نقطه طی یک روز و یک سال صورت نپذیرفته است و تلاش‌های پایان ناپذیری در این حوزه انجام گرفته است.
تبلیغات

118 سال پیش در چنین روزی یعنی 4 ژوئن 1896 آقای هنری فورد که یکی از مهندسین شرکت مخترع معروف آمریکایی یعنی توماس ادیسون بود، برای نخستین بار ماشین ساخته خود تحت عنوان «فورد کوادریسایکل» را در خیابان‌های شهر دیترویت امتحان نمود، تا سرآغازی باشد برای ظهور امپراتوری کمپانی فورد و ورود خودروهای شخصی این کمپانی در زندگی مردم.

در سال 1891 آقای هنری فورد به عنوان یک مهندس جوان در شرکت ادیسون استخدام گردید، در دو سال نخست تلاش زیادی از خود نشان داد و با استعداد خاصی که داشت توانست خیلی سریع ارتقا پیدا کند و درسال 1893 به عنوان مهندس ارشد به کار خود ادامه دهد ، این ارتقاء شغلی موجب گردید که وی هم زمان کافی و هم پول کافی برای دنبال کردن رویای خود که ساخت یک وسیله نقلیه برای تمامی افراد بود، داشته باشد و سرانجام توانست ماشین ساخته خود را همانطور که اشاره گردید در سال 1896 در خیابان های دیترویت به حرکت درآورد. البته حمایت های شرکت ادیسون و به خصوص خود آقای ادیسون از طرح هنری فورد بی تاثیر در موفقیت‌های وی نبود.

ford-quadricycle

آقای هنری فورد در سال 1903 شرکت فورد را تاسیس کرد و بصورت تمام وقت روی ایده‌های خود تمرکز کرد تا بتواند خودروهای خود را هرچه بهتر در اختیار مردم قرار دهد، سرانجام آقای هنری فورد در سال 1947 و در 83 سالگی چشم از جهان فرو بست ولی کمپانی خودروسازی وی با نام وی کماکان به عنوان یکی از بزرگترین و خوشنام ترین شرکت های خودروسازی در جهان شناخته می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات