تویوتا در کمری مدل 2015 شارژر بی‌سیم را به عنوان یک آپشن در دسترس خریداران قرار داده است

چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
شارژر بی‌سیم در خودروها چیز چندان جدیدی نبوده؛ اما خیلی رایج نیز نیست. به هر حال با گسترش گوشی‌های دارای این قابلیت، خودروسازان مشهور بسیاری نیز شارژر بی‌سیم را به عنوان یکی از گزینه‌های خرید در اختیار مشتریان قرار داده‌اند. برخی از خودروسازان برتر نیز به جای افزودن قابلیت‌های شیک و زیبا، سعی می‌کنند گوشی‌های هوشمند را با سیستم مرکزی خودروها یکپارچه نمایند و تجربه رانندگی دلنشینی را برای راننده فراهم آورند.
تبلیغات

کمپانی ژاپنی تویوتا که امروزه انواع و اقسام خودروهایش را می‌توان در جای جای کشور مشاهده نمود، برای اولین بار در خودروهای سری Avalon مدل 2013 از شارژر بی‌سیم استفاده کرد. این کمپانی از فناوری شارژ بی‌سیم Qi که رایج‌ترین فناوری در این زمینه است در خودروهایی که این قابلیت را دارند، استفاده می‌نماید.

این کمپانی ژاپنی در راستای تجهیز‌نمودن خودروهای خود به این فناوری، قصد دارد خودروی کمری (Camry) مدل 2015 خود را به این قابلیت مجهز کند.

فناوری Qi در حال حاضر یکی از پرکاربردترین فناوری‌ها در زمینه شارژ گوشی محسوب می‌شود. با این اوصاف، تمامی افرادی که گوشی‌های نکسوس 4، نکسوس 5، لومیا 920، لومیا 928، لومیا Icon و دیگر گوشی‌های مجهز به این فناوری را در اختیار دارند، می‌توانند درست همانند زمانی که در منزل اقدام به شارژ نمودن دستگاه خود به صورت بی‌سیم می‌کنند، در خودروی خود نیز این کار را انجام دهند.

مدل 2015 از کمری در حال حاضر در بازار موجود نیست؛ اما مقامات تویوتا اعلام کرده‌اند که احتمالاً این خودرو در تابستان امسال به طور رسمی روانه بازار خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات