پورشه 993 رودستر گانتر ورکز با طراحی کلاسیک و پیشرانه مدرن معرفی شد

یک‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت گانتر ورکز نسخه‌ای ویژه از 911 مدل ۲۰۲۱ تولید کرده که در نمای بیرونی و داخلی، مشابه خودروهای کلاسیک پورشه و مجهز به جعبه‌دنده دستی و فاقد نمایشگر لمسی است.
تبلیغات

بسیاری از افراد متمول جامعه علاقهمند خودروهای خاص و متفاوت هستند؛ به همین دلیل، مدلهای کلاسیک و کمیاب با قیمتهای گزاف توسط کلکسیونرها معامله میشوند. از سویی دیگر، رانندگی با خودروهای قدیمی به دلایلی مثل کمبود قطعات و استهلاک بالا دردسر دارد. این شرایط مشوق بسیار خوبی برای شرکتهای تیونینگ و کارگاههای مهندسی است تا محصولات مدرن را با تزئیناتی شبیه مدلهای کلاسیک عرضه کنند.

گانتر ورکز (Gunther Werks) یک شرکت آمریکایی واقع در کالیفرنیا است. این مجموعه از حدود سالهای ۱۹۶۰ تاکنون، نسخههای ویژهی پورشه را شخصیسازی و تولید میکند. تخصص گانتر ورکز بر ساخت بدنه و ادوات داخل کابین متمرکز است. مشتریان میتوانند علاوه بر خرید مدلهای اختصاصی گانتر ورکز، هر نوع پورشه 911 را برای اعمال تغییرات به دست متخصصان این شرکت بسپارند.

جدیدترین محصول گانتر ورکز، الهام‌گرفته از پورشه 993 اسپیدستر ساخت ۱۹۷۲ محسوب می‌شود. تنها ۲ دستگاه از این خودرو کلاسیک در دنیا وجود دارد؛ درحالی‌که 993 اسپیدستر جدید (993 Speedster Remastered) به تعداد ۲۵ دستگاه توسط گانتر ورکز تولید خواهد شد. این خودرو که Quail به معنی بلدرچین نام‌گذاری شده است، در نمای رو‌به‌رو و پشت، پورشه 911 توربو مدل ۱۹۹۰ را یادآوری می‌کند.

Porsche Gunther Werks  993 Speedster پورشه گانتر ورکز نمای عقب
Porsche Gunther Werks  993 Speedster پورشه گانتر ورکز
Porsche Gunther Werks  993 Speedster پورشه گانتر ورکز نمای جلو
Porsche Gunther Werks  993 Speedster پورشه گانتر ورکز نمای پشت
Porsche Gunther Werks  993 Speedster پورشه گانتر ورکز نمای جانبی
Porsche Gunther Werks  993 Speedster پورشه گانتر ورکز نمای داخلی
Porsche Gunther Werks  993 Speedster پورشه گانتر ورکز نمای فرمان
Porsche Gunther Werks  993 Speedster پورشه گانتر ورکز نمای موتور
Porsche Gunther Werks  993 Speedster پورشه گانتر ورکز آینه بغل

رنگ سبز ویژه برای بدنهی 993 مدرن، سایپان (Peninsula Cypan) نام دارد. در نمای داخلی نیز ترکیبی چشمنواز از نارنجی و سبز استفاده شده است. برخلاف 911 امروزی، 993 گانتر ورکز فاقد صندلی عقب خواهد بود تا حس اسپرت بیشتری داشته باشد. برای پوشش این قسمت از فیبر کربن استفاده شده است و قاب شیشهی جلو و آینههای جانبی هم دارای ترکیبات آلومینیوم و فیبر کربن هستند.

پیشرانه و بسیاری از تجهیزات فنی 993 گانتر ورکز مشابه 911 معمولی است؛ اما وزن خالص باورنکردنی ۱۱۷۵ کیلوگرم برای این کوپه‌ی لوکس، تأثیری انکارناپذیر بر سرعت و شتاب‌گیری خودرو خواهد داشت. این محصول از پیشرانه ۴ لیتر ۶ سیلندر تخت با قدرت ۴۳۵ اسب بخار و گشتاور ۴۵۴ نیوتن‌متر استفاده می‌کند. جعبه‌ی 993 اسپیدستر گانترورکز، ۶ سرعته دستی ساخت گترگ (Getrag) است.

قیمت نهایی محصول جدید گانتر ورکز با تیراژ تولید محدود به ۲۵ دستگاه هنوز اعلام نشده است. با توجه به سابقه‌ی تولید و دیگر محصولات گانتر ورکز، می‌توان احتمال داد 993 اسپیدستر جدید قیمتی در حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار دلار داشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات