نسل جدید لامبورگینی کونتاش با فناوری هیبرید و تولید محدود معرفی شد

جمعه ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
در اقدامی جالب توجه، لامبورگینی اقدام به تولید نسخه‌ای مدرن از کونتاش کرده است. این محصول جدید، روی شاسی اونتادور عرضه می‌شود و مجهز به پیشرانه هیبرید مشابه سیان است.
تبلیغات

تولید مدل‌های ویژه با تیراژ محدود، راه‌کاری بسیار سودآور برای خودروسازان مشهور است. طی سال‌های اخیر علاوه‌بر لامبورگینی، برندهای فراری، بوگاتی، مکلارن، استون‌مارتین و فورد، بیش از گذشته نسخه‌های ویژه معرفی کرده‌اند و کلکسیونرهای بزرگ نیز، حاضر به خرید مدل‌های اسپرت با قیمت‌های میلیون دلاری بوده‌اند.

جدیدترین محصول لامبورگینی به یادبود کونتاش کلاسیک، عرضه خواهد شد. این سوپراسپرت مدرن، پیشرانه ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی با حجم ۶٫۵ لیتر را، همراه یک موتور برقی ۳۴ اسب بخار ارائه می‌دهد تا مجموع قدرت ۸۰۳ اسب بخار فراهم شود. کونتاش ۲۰۲۱، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت ۲٫۸ ثانیه و صفر تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت ۸٫۶ ثانیه خواهد داشت. نهایت سرعت این خودرو ۳۵۵ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

Lamborghini Countach لامبورگینی کانتاش 2021 نمای پشت
Lamborghini Countach لامبورگینی کانتاش 2021 نمای  اصلی
Lamborghini Countach لامبورگینی کانتاش 2021 نمای عقب
Lamborghini Countach لامبورگینی کانتاش 2021 نمای سقف
Lamborghini Countach لامبورگینی کانتاش 2021 نمای جلو
Lamborghini Countach لامبورگینی کانتاش 2021 نمای روبرو
Lamborghini Countach لامبورگینی کانتاش 2021 نمای ترکیبی
Lamborghini Countach لامبورگینی کانتاش 2021 نمای جانبی
Lamborghini Countach لامبورگینی کانتاش 2021 طرح اولیه
Lamborghini Countach لامبورگینی کانتاش 2021 نمای  داخلی
Lamborghini Countach لامبورگینی کانتاش 2021 نمای کنسول
Lamborghini Countach لامبورگینی کانتاش 2021 نمای  داشبورد
Lamborghini Countach لامبورگینی کانتاش 2021 نمای صندلی

کونتاش جدید، پیشرانه هیبریدی مشابه با لامبورگینی سیان دارد و فناوری ابرخازن (Super Capacitor) شرکت سازنده را در اختیار راننده می‌گذارد. این خودرو، در نمای پشت و طراحی کابین نیز، شباهت زیادی به سیان دارد. از سویی دیگر، پلتفرم و شاسی کونتاش ۲۰۲۱ نیز عاریت‌گرفته از اونتادور است.

کونتاش کلاسیک، سال ۱۹۷۴ معرفی شد و حدود ۱۶ سال روی خط تولید باقی ماند. در مجموع ۱۹۸۳ دستگاه کونتاش تا سال ۱۹۹۰ فروخته شد که همگی دارای پیشرانه‌های ۱۲ سیلندر بودند. طرح اولیه‌ی این خودرو با پروژه‌ای موسوم به LP 112 در سال ۱۹۷۰ شکل گرفت تا جای‌گزین مدل افسانه‌ای میورا شود.

قیمت نهایی کونتاش مدرن، هنوز به اطلاع رسانه‌ها نرسیده است اما بنابر اخبار غیررسمی، بیش از یک میلیون دلار قیمت خواهد داشت. تیراژ تولید این محصول به یادبورد کد پروژه‌ی LP 112 ، محدود به ۱۱۲ دستگاه خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات