نسل جدید نیسان قشقایی معرفی شد

جمعه ۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۰
مطالعه 4 دقیقه
کراس‌اور کوچک نیسان برای سال ۲۰۲۱، طراحی بسیار متفاوت از نسل‌های قبل خواهد داشت. قشقایی با چرخ‌های ۲۰ اینچ، پنل دیجیتال پشت فرمان و پیشرانه هیبرید تولید خواهد شد.
تبلیغات

قشقایی یکی از مهم‌ترین محصولات در تاریخ فعالیت نیسان محسوب می‌شود. این کراس‌اور کامپکت، اولین‌بار در سال ۲۰۰۶ معرفی شد و نقش مهمی در بهبود سودآوری نیسان داشت. قشقایی با نسل دوم، بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۱ نیز، همواره یکی از پرفروش‌ترین تولیدات شرکت سازنده بوده است.

قشقایی در بازار امریکا با نام روگ اسپرت شناخته می‌شود و تلاش می‌کند تا یک کراس‌اور اسپرت و جوان‌پسند برای رانندگان زیر ۳۰ سال باشد. نسل سوم این مدل، فراتر از گذشته با ظاهر مدرن و آینده‌نگر تولید خواهد شد؛ درحالی‌که بدنه‌ی بزرگ‌تر و امکانات بیشتر دارد. قشقایی ۲۰۲۱، حدود ۳ سانتی‌متر در عرض و ۲/۵ سانتی‌متر در ارتفاع، بزرگ‌تر از مدل قبلی خواهد بود. فضای زانو برای سرنشینان عقب نیز، حدود ۳ سانتی‌متر و صندوق بار، ۵۰ لیتر افزایش خواهد داشت.

Nissan Qashqai 2021 نیسان قشقایی نمای پشت
Nissan Qashqai 2021 نیسان قشقایی نمای سه رخ
Nissan Qashqai 2021 نیسان قشقایی نمای جلو
Nissan Qashqai 2021 نیسان قشقایی نمای شب
Nissan Qashqai 2021 نیسان قشقایی نمای سه رخ عقب
Nissan Qashqai 2021 نیسان قشقایی نمای حرکت
Nissan Qashqai 2021 نیسان قشقایی نمای جانبی
Nissan Qashqai 2021 نیسان قشقایی نمای چراغ جلو
Nissan Qashqai 2021 نیسان قشقایی نمای گروهی
Nissan Qashqai 2021 نیسان قشقایی نمای چراغ
Nissan Qashqai 2021 نیسان قشقایی نمای عقب
Nissan Qashqai 2021 نیسان قشقایی نمای گلگیر
Nissan Qashqai 2021 نیسان قشقایی نمای در عقب

دیگر نکته‌ی جالب در طراحی قشقایی جدید، امکان سفارش خودرو با رینگ‌های ۲۰ اینچ و چراغ‌های ماتریکس LED است که برای یک کراس‌اور اقتصادی و نسبتا کوچک، کم‌نظیر خواهد بود. این خودرو با ۱۱ رنگ بدنه خالص و ۵ ترکیب دورنگ، تولید خواهد شد.

تحول در طراحی قشقایی، برای کابین نیز وجود دارد. روی داشبورد، از پوشش نرم استفاده شده است و کلیدهای فیزیکی، باکیفیت‌تر از نسخه‌های قبلی خواهند بود. پنل دیجیتال ۱۲/۳ اینچ برای راننده، همراه‌با نمایشگر لمسی ۹ اینچ و هدآپ دیسپلی (نمایشگر اطلاعات روی شیشه) ۱۰/۸ اینچ، امکانات سفارشی قشقایی ۲۰۲۱ هستند.

علاوه‌بر رابط اپل کارپلی و اندروید اتو، شارژر USB برای سرنشینان جلو و عقب نیز قابل استفاده خواهد بود. همچنین، جدیدترین سیستم‌های ایمنی نیسان، شامل کیسه هوای بین صندلی‌های جلو، ترمز هوشمند و هشدار برخورد از طرفین نیز برای قشقایی ۲۰۲۱ پیش‌بینی شده است.

Nissan Qashqai 2021 نیسان قشقایی نمای کابین
Nissan Qashqai 2021 نیسان قشقایی نمای داشبورد
Nissan Qashqai 2021 نیسان قشقایی نمای صندلی جلو
Nissan Qashqai 2021 نیسان قشقایی نمای فرمان
Nissan Qashqai 2021 نیسان قشقایی نمای کنسول

نسل جدید قشقایی، فقط با پیشرانه هیبریدی تولید خواهد شد که دارای موتور بنزینی ۱/۳ لیتر توربوشارژ است. نسخه پایه، ۱۳۸ اسب‌بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. مدل قوی‌تر، با قدرت ۱۵۶ اسب‌بخار و گشتاور ۲۶۰ نیوتن‌متر نیز قابل خرید خواهد بود. این خودروها با جعبه‌دنده دستی ۶ سرعته، خودکار CVT و سیستم دیفرانسیل جلو یا دو دیفرانسیل تولید خواهند شد.

در اروپا قشقایی ۲۰۲۱، مجهز به سیستم e-Power با پیشرانه بنزینی ۱/۵ لیتر نیز عرضه می‌شود. این مدل، از موتور برقی برای حرکت خودرو استفاده می‌کند و پیشرانه بنزینی، صرفا نقش شارژر باتری (ژنراتور) خواهد داشت. فناوری e-Power، به راننده امکان می‌دهد تا هنگام نیاز به قدرت بیشتر، موقتا انرژی بیشتری از موتور برقی بگیرد. این مدل از قشقایی، صرفا دیفرانسیل جلو خواهد بود؛ اما نهایت قدرت ۱۸۷ اسب‌بخار و گشتاور ۳۳۰ نیوتن‌متر فراهم می‌کند. همچنین، قابلیت رانندگی تک پدال (ترمزگیری هنگام برداشتن پا از روی پدال گاز) برای قشقایی e-Power وجود خواهد داشت.

هنوز اطلاعات کامل از توانایی‌های فنی  و میزان مصرف سوخت مدل‌های مختلف قشقایی ۲۰۲۱ منتشر نشده است. این محصول، سال جاری میلادی به بازار اروپا و امریکا می‌رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات