نسل جدید میتسوبیشی اوتلندر معرفی شد

چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
شاسی‌بلند مشهور میتسوبیشی از نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۱، با چهره‌ی مدرن و تغییرات گسترده در کابین تولید می‌شود. اوتلندر ۲۰۲۲ به پیشرانه و تجهیزات فنی مشترک با نیسان ایکس تریل مجهز خواهد بود.
تبلیغات

میتسوبیشی از حدود سال ۲۰۱۵ تاکنون، با مشکلات مالی و کاهش تقاضا برای محصولات رو‌به‌رو بوده است؛ درحالی‌که سال ۲۰۱۱ رتبه‌ی نهم پرفروش‌ترین خودروساز جهان را دراختیار داشت. این برند باسابقه‌ی ژاپنی از سال ۲۰۱۶ عضو گروه تجاری آلیانس متشکل از نیسان و رنو شد و ۳۴ درصد سهامش را به نیسان واگذار کرد.

نسل اول اوتلندر سال ۲۰۰۱ معرفی شد و به‌زودی با نسل چهارم عرضه می‌شود. اوتلندر ۲۰۲۲ نخستین محصول میتسوبیشی با استفاده از دانش فنی نیسان خواهد بود. مدل فعلی از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۱، تغییرچهره‌ی خاصی نداشت و براساس نسل سوم (نسخه‌ی ۲۰۱۲) تولید شد.

زبان طراحی جدید میتسوبیشی موسوم به داینامیک شیلد در اوتلندر ۲۰۲۲ استفاده می‌شود. در این سبک که از طرح مفهومی انگلبرگ تورر (Engelberg Tourer) الهام ‌گرفته است، مه‌شکن‌ها و روشنایی اصلی (نور بالا) به حفره‌های طرفین سپر منتقل شده است و چراغ‌های باریک نزدیک به جلوپنجره LED روشنایی روز و نورپایین هستند. همچنین، ادوات کروم به‌شکل C در نمای رو‌به‌رو وجود خواهند داشت. این تمهیدات اوتلندر جدید را بزرگ‌تر و قدرتمندتر از نسل قبل نشان می‌دهند.

Mitsubishi Outlander میتسوبیشی اوتلندر 2022 نمای پشت
Mitsubishi Outlander میتسوبیشی اوتلندر 2022 نمای سه رخ
Mitsubishi Outlander میتسوبیشی اوتلندر 2022 نمای گروهی
Mitsubishi Outlander میتسوبیشی اوتلندر 2022 نمای جانبی
Mitsubishi Outlander میتسوبیشی اوتلندر 2022 نمای عقب
Mitsubishi Outlander میتسوبیشی اوتلندر 2022 نمای صندوق
Mitsubishi Outlander میتسوبیشی اوتلندر 2022 نمای چراغ
Mitsubishi Outlander میتسوبیشی اوتلندر 2022 نمای چرخ
Mitsubishi Outlander میتسوبیشی اوتلندر 2022 نمای آینه بغل

در نمای پشت، ترکیبی نسبتا ساده برای اوتلندر ۲۰۲۲ انتخاب شده است که از ادواتی باریک و دارای جذابیت بصری بهره می‌برد. چراغ‌های عقب و جایگاه اگزوز و شب‌رنگ‌های هشداردهنده در طرفین سپر هماهنگ با یکدیگر عمل می‌کنند و حالتی مدرن به شاسی‌بلند جدید میتسوبیشی می‌دهند. علاوه‌بر حجم‌دهی چشم‌نوار در گِل‌گیرها و سپرها، اوتلندر جدید با طرح مدرن رینگ‌های ۱۹ اینچ، فراتر از نسل قبل خواهد بود.

در فضای داخلی، ترکیبی ساده از داشبورد و فرمان وجود دارد که حس کراس‌اور اسپرت را منتقل می‌کند؛ اما چندان لوکس نیست. نمایشگر ۸ اینچی روی داشبورد نصب می‌شود که برای نسخه‌های آپشنال ۹ اینچ خواهد بود. این تجهیز ایرادات متعدد در سیستم سرگرمی مدل‌های قدیمی را رفع خواهد کرد و به‌جای کلیدهای فشاری، از دکمه‌های لمسی استفاده می‌کند. پنل دیجیتال ۱۲/۳ اینچی پشت فرمان و جوی استیک و دسته‌دنده کوتاه دیگر تغییرات مهم در کابین اوتلندر ۲۰۲۲ هستند. این خودرو را مشابه نسل قبل می‌توان با دو یا سه ردیف صندلی خرید.

پیشرانه‌ی جدیدترین شاسی‌بلند میتسوبیشی ۲/۵ لیتری تنفس‌طبیعی و مشابه نمونه‌ی موجود در نیسان ایکس تریل خواهد بود. این تجهیزات ۱۸۱ اسب‌بخار قدرت و ۲۴۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کنند. میانگین مصرف سوخت خودرو جدید میتسوبیشی در دو نسخه‌ی دیفرانسیل‌جلو یا دو‌دیفرانسیل ۸/۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود. دیگر فناوری مشترک بین اوتلندر ۲۰۲۲ و ایکس تریل جعبه‌دنده‌ی CVT خواهد بود.

Mitsubishi Outlander میتسوبیشی اوتلندر 2022 نمای داخلی
Mitsubishi Outlander میتسوبیشی اوتلندر 2022 نمای داشبورد
Mitsubishi Outlander میتسوبیشی اوتلندر 2022 نمای صندلی
Mitsubishi Outlander میتسوبیشی اوتلندر 2022 نمایشگر
Mitsubishi Outlander میتسوبیشی اوتلندر 2022 نمای کنسول

یکی از نکات مهم در مدل‌های قبلی اوتلندر، تجهیزات مخصوص نسخه‌ی دو‌دیفرانسیل بود. این مجموعه فناوری‌ها در نسل چهارم به‌روزرسانی شده‌اند و رانندگی در مسیرهای ناهموار یا جاده‌های لغزند را بهبود می‌بخشند. همچنین، ترمز هوشمند در اوتلندر ۲۰۲۲ وجود دارد که ضمن عملکرد مستقل روی هر چرخ، از لغزش و هرزگردی ناخواسته مانع خواهد شد. قیمت نهایی اوتلندر ۲۰۲۲ هنوز اعلام نشده است؛ اما می‌توان مطمئن بود بین ۲۵ تا ۲۷ هزار دلار خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات