شاسی بلند برقی آلفا جکس معرفی شد

سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
آلفاموتور، در حال جذب سرمایه برای تولید شاسی‌بلند الکتریکی دو دیفرانسیل و مناسب رانندگی در طبیعت است. قیمت نهایی آلفا جکس، حدود ۳۸ تا ۴۸ هزار دلار خواهد بود.
تبلیغات

آلفا موتور (Alpha motor inc) با هدف تولید خودروهای اسپرت تمام الکتریکی در ارواین کالیفرنیا تأسیس شده است. این شرکت در آخرین روزهای سال ۲۰۲۰، یک خودرو اسپرت دودر با نام ایس (Alpha Ace) معرفی کرد و تحسین کارشناسان را برانگیخت. بنابر ادعای شرکت سازنده، این محصول با ترکیب طراحی کلاسیک و مدرن، شعاع حرکتی ۴۰۰ کیلومتر و سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۶ ثانیه دارد و سال ۲۰۲۳ تولید خواهد شد. مدل پایه‌ی ایس، دیفرانسیل عقب است؛ اما نسخه دو موتور دو دیفرانسیل با نهایت سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت و زمان سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۴٫۶ ثانیه در برنامه تولید قرار دارد.

دومین محصول آلفا موتور، یک کراس‌اور اسپرت برگرفته از ایس است که توانایی حرکت در مسیرهای خارج جاده دارد. جکس (JAX) مشابه ایس، دارای باتری ۷۵ کیلووات ساعتی است و حدود ۶٫۵ ثانیه بعد از شروع حرکت، به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد؛ با این شرایط، شعاع حرکتی ۴۰۰ کیلومتر برای جکس محتمل خواهد بود. این خودرو نیز با سیستم دیفرانسیل عقب یا دو دیفرانسیل عرضه خواهد شد.

alpha JAX شاسی بلند برقی آلفا جکس نمای داخلی
alpha JAX شاسی بلند برقی آلفا جکس نمای روبرو
alpha JAX شاسی بلند برقی آلفا جکس نمای عقب
alpha JAX شاسی بلند برقی آلفا جکس نمای مقابل
alpha JAX شاسی بلند برقی آلفا جکس نمای پشت
alpha ACE آلفا ایس نمای سه رخ
alpha ACE آلفا ایس نمای جانبی
alpha ACE آلفا ایس نمای راست بالا
alpha ACE آلفا ایس نمای پشت

طراحی جکس با بدنه کلاسیک و کوپه، چراغ‌های LED چهارگوش، باربند میله‌ای، چرخ‌های بزرگ شبیه به تانک و حفاظ‌های سنتی سپر، ترکیبی چشم‌نواز از سبک طراحی خودروهای قدیمی و مدل‌های برقی مدرن ارائه می‌دهد. در فضای داخلی، تودری‌ها و صندلی‌ها با پارچه‌ی چهارخانه تزیین شده است و ادواتی شبیه چوب دارد که همراه دستگیره آویز چرم، محصولات کلاسیک پورشه را به یاد می‌آورد. دو نمایشگر بزرگ روی داشبورد و پشت پنل فرمان دیده می‌شوند که تجهیزات مرسوم در خودروهای الکتریکی امروزی هستند.

قیمت نهایی آلفا جکس تک دیفرانسیل، ۳۸ هزار دلار اعلام شده است؛ البته هزینه‌های مالیات محلی به این مبلغ اضافه خواهد شد که در ایالت‌های مختلف آمریکا، متفاوت است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات