تماشا کنید: شکستن رکورد پیست نوربرگ رینگ توسط آلفارومئو جولیا

دوشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
پیست نوربرگ­‌رینگ آلمان، که به جهنم سبز معروف است، یکی از مشهورترین و در عین حال چالش برانگیزترین پیست­‌های اتومبیل­‌رانی دنیاست و کسب عنوان سریع‌­ترین در این پیست جزو بزرگ‌­ترین آرزوهای هر کمپانی خودروسازی است. این‌بار، کمپانی آلفارومئو با استفاده از خودروی جولیا توانسته است این عنوان را از آن خود کند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

هنوز مدت زیادی از معرفی جدیدترین پورشه پانامرای توربو به­‌عنوان سریع­‌ترین سدان پنج در پیست نوربرگ­‌رینگ نگذشته است که آلفارومئو جولیا کوادریفگلیو برای بار دیگر این عنوان را به خود اختصاص داد.

هنگام معرفی این خودرو در سال ۲۰۱۵، آلفارومئو ادعا کرد که این خودرو پیست نوربرگ­‌رینگ را در ۷ دقیقه و ۳۹ ثانیه پیموده است، اما حالا این خودرو با ثبت رکورد ۷ دقیقه و ۳۲ ثانیه­‌ای در جهنم سبز، بهتر از انتظارات ظاهر شده است.

خودروی مورد استفاده برای این رکوردشکنی مجهز به یک جعبه‌دنده­‌ی اتوماتیک ۸ سرعته است و کنترل آن در دستان راننده­‌ی حرفه‌­ای ایتالیایی، فابیو فرانسیا (Fabio Francia)، است. همانطور که در ویدیو مشاهده خواهید کرد، این راننده­‌ی ایتالیایی از حداکثر توان خودرو در سرعت و فرمان­‌پذیری استفاده می­‌کند و در قسمت مستقیم پیست، سرعت ۲۸۰ کیلومتر در ساعت را ثبت می­‌کند.

با وجود موتور قدرتمند جولیا رسیدن به این سرعت تعجبی ندارد. این موتور شش سیلندر ۳ لیتری از ۲ توربوشارژر بهره می‌­برد و توان ۵۰۳ اسب بخار را تولید می‌­کند. این موتور برای شتاب­‌گیری مناسب توسط مهندسان فراری تقویت شده است و قادر است تنها در ۳.۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. از دیگر ویژگی­‌های این خودرو می­‌توان به توزیع وزن ۵۰/۵۰ و سیستم پیشرفته‌­ی انتقال قدرت آن اشاره کرد. در ادامه شما را به تماشای ویدیوی هیجان­‌انگیز ثبت این رکورد دعوت می­‌کنیم.

دانلود با کیفیت 360p

دانلود با کیفیت 720p

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات