اعتراف شجاعانه فورد: آمریکا نمی‌تواند در بازار خودروهای برقی با چین رقابت کند

دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۰
مطالعه 1 دقیقه
خودرو فورد F-150 لایتنینگ در سه رنگ از نمای جلو
رئیس اجرایی هیئت‌مدیره‌ی فورد در مصاحبه‌ای خبرساز گفته است که چین هم‌اکنون در بازار خودروهای برقی حرف اول را می‌زند و بالاتر از آمریکا قرار می‌گیرد.
تبلیغات

بیل فورد، از باسابقه‌ترین افراد صنعت خودرو و رئیس اجرایی هیئت‌مدیره‌ی فورد، در مصاحبه‌ با CNN اعتراف کرده است که چین در حوزه‌ی تولید خودرو برقی دست بالاتر را درمقایسه‌با ایالات متحده دارد. به‌گفته‌ی او، ایالات متحده فعلاً در صنعت خودرو برقی نمی‌تواند با چین رقابت کند.

به‌عقیده‌ی بیل فورد، خودروسازان چینی با سرعت بسیار زیادی پیشرفت کرده‌اند و بزرگ‌تر شده‌اند. او می‌گوید زمانی‌که رقابت از چین فر‌برسد، شرکت فورد باید در آماده‌ترین حالتش باشد.

بیل فورد می‌گوید: «آن‌ها بسیار سریع خودرو ساختند و فرایند تولید را در مقیاس بزرگ انجام دادند و اکنون در حال صادرات خودرو هستند. آن‌ها اکنون این‌جا نیستند؛ اما بالاخره خواهند آمد و باید در آن زمان آماده باشیم؛ هم‌اکنون در حال آماده‌شدن هستیم.»

به‌گزارش رویترز، چین توانسته است خودش را به کشوری خوش‌نام برای قدیمی‌های صنعت خودرو تبدیل کند. ماه گذشته، جیم فارلی، مدیرعامل فورد، گفت چینی‌ها رقیب اصلی این شرکت در بازار خودروهای برقی هستند. او افزود فورد برای شکست‌دادن رقبای چینی به برندی منحصربه‌فرد یا قیمت ارزان‌تر نیاز خواهد داشت.

در سال‌های اخیر، خودروسازان چینی محصولات هیجان‌انگیزی برای علاقه‌مندان به وسایل نقلیه‌ی برقی تولید و در بازار محلی به‌شدت با تسلا رقابت کرده‌اند. امروزه، استارتاپ‌هایی نظیر NIO و Xpeng خودروهای تمام‌برقی بسیار جذابی روانه‌ی بازار می‌کنند. حتی ایلان ماسک نیز اعتراف کرده است که کارخانه‌ی تسلا در چین باکیفیت‌ترین خودروها را می‌سازد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات