قیمت خودرو اپل احتمالا مشابه تسلا مدل اس خواهد بود

چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ظاهراً خودروی اپل قرار است کمتر از ۱۰۰٬۰۰۰ دلار قیمت داشته باشد. اپل کار با این برچسب قیمتی رقیبی برای تسلا مدل اس خواهد بود.
تبلیغات

براساس نوشته‌ی بلومبرگ، اپل قصد دارد تا سال ۲۰۲۶ خودروی برقی اختصاصی خود را روانه‌ی بازار کند. درحالی‌که پیش‌تر گفته می‌شد این خودرو بیش از ۱۰۰٬۰۰۰ دلار قیمت دارد، اکنون منابع آگاه ادعا می‌کنند قیمت اپل کار کمتر از این مقدار خواهد بود.

اپل در ابتدا قصد داشت خودرویی مشابه Canoo Lifestyle تولید کند. در این حالت قرار بود مسافران در خودرویی به سبک لیموزین که فرمان و پدال نداشت، روبه‌روی هم بنشینند، بااین‌حال اپل برنامه‌هایش را تغییر داده است.خودروی اپل طراحی مرسوم‌تری خواهد داشت و از صندلی راننده، فرمان و پدال بهره خواهد گرفت. خودروی برقی اپل در بزرگ‌راه‌ها حالت خودران ارائه خواهد داد، اما برخلاف شایعه‌های قبلی، خودرویی کاملاً خودران نخواهد بود.

اپل با ورود به بازار خودروهای برقی به رقیب تسلا تبدیل می‌شود. خودروهای فعلی تسلا حالت خودران دارند، البته این قابلیت دارای یک‌سری پیش‌نیازها است و نمی‌توانیم آن را تماماً خودران بدانیم.

قیمت خودروهای تسلا از حدودا ۴۷٬۰۰۰ دلار شروع می‌شود، اما این شرکت خودروهایی با قیمت بیش از ۱۰۰٬۰۰۰ دلار نیز دارد. اگر مدل پایه‌ی خودروی اپل با قیمت حدودا ۱۰۰٬۰۰۰ دلار عرضه شود، احتمالاً شاهد رقیب جدیدی برای مدل رده‌بالای خودروی Tesla Model S خواهیم بود.

گفته می‌شود اپل در ابتدا قصد داشته خودرویش را با قیمت بیش از ۱۲۰٬۰۰۰ دلار دردسترس مشتریان قرار دهد. احتمالاً نبود سیستم تماماً خودران باعث شده است اپل قیمت نهایی خودرو را کاهش دهد.

اپل هنوز طراحی خودروی Apple Car را نهایی نکرده است، اما تا سال ۲۰۲۳ این کار را انجام می‌دهد. فهرست قابلیت‌های خودرو تا سال ۲۰۲۴ تنظیم خواهد شد. یک سال بعد آزمون‌های جاده‌ای اپل کار شروع می‌شود و این خودرو سال ۲۰۲۶ به دست مشتریان می‌رسد.

اپل همچنان به‌دنبال شریکی تجاری برای تولید خودروی اختصاصی‌اش می‌گردد. این شرکت مذاکراتی جدی با فولکس‌واگن انجام داده است، البته تاریخ این مذاکرات به چند سال پیش برمی‌گردد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات