فراری ۶۰ درصد از خودروهای خود را تا سال ۲۰۲۶ الکتریکی می‌کند

پنج‌شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
فراری می‌گوید تا چهار سال آینده ۶۰ درصد از خودروهایش را الکتریکی می‌کند. این شرکت در حال حاضر شماری از خودروهایش را با موتور هیبریدی می‌سازد.
تبلیغات

مدیران فراری در جلسه‌ی اخیر خود با سرمایه‌گذاران شرکت، اعلام کرده‌اند ۶۰ درصد از خودروهای این برند تا سال ۲۰۲۶ الکتریکی خواهند شد. مدیرعامل فراری سال گذشته وعده داده بود که این شرکت در سال ۲۰۲۵ خودرویی الکتریکی به دست مشتریان برساند.

به گفته‌ی فراری، تا چهار سال آینده ۴۰ درصد خودروها مجهز به موتور احتراقی و ۶۰ درصد مجهز به موتور هیبریدی یا تمام‌الکتریکی خواهند بود. هدف نهایی فراری از برنامه‌های جدیدش این است که تا سال ۲۰۳۰ به یک شرکت کربن خنثی تبدیل شود. البته حتی در آن زمان نیز فراری به تولید خودروهای مجهز به موتور درون‌سوز ادامه خواهد داد.

براساس آنچه انگجت می‌نویسد، مدیران فراری به‌طور مشخص گفته‌اند این شرکت تا سال ۲۰۲۶ سه پیشرانه با سه نوع کارکرد متفاوت ارائه خواهد داد. فراری سابقه‌ی کار با موتورهای هیبریدی را دارد و پیش‌تر در خودروهای فرمول یک خود از این نوع موتورها استفاده کرده است. به گفته‌ی فراری، موتورهای الکتریکی این شرکت در شهر مارانلوی ایتالیا طراحی، تولید و مونتاژ‌ خواهند شد.

فراری در سال ۲۰۱۹ از اولین خودروی پلاگین هیبرید خود با نام SF90 Stradale رونمایی کرد. این شرکت اکنون چهار خانواده‌ی مختلف از خودروهای هیبریدی دارد. در عمل اکنون نیمی از خودروهای فراری الکتریکی هستند. فراری گفته است خودروی مورد انتظار Purosangue را امسال با موتور درون‌سوز عرضه می‌کند.

فراری می‌گوید موتور الکتریکی خودروی سال ۲۰۲۵ شباهت‌های فراوانی با موتورهای احتراقی فعلی این شرکت خواهد داشت. فراری قصد دارد باتری خودروی الکتریکی خود را نیز در شهر مارنلو مونتاژ کند. این شرکت همچنین می‌گوید به‌دنبال توسعه‌ی فناوری خودران سطح ۲ یا سطح +۲ است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات