تغییرات تیم مدیریت Apple Car ادامه دارد؛ یکی دیگر از مدیران پروژه اپل را ترک کرد

پنج‌شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سی‌جی مور، از مدیران پروژه‌ی خودروی الکتریکی اپل به‌تازگی از این شرکت جدا شده است تا رهبری تیم توسعه‌ی نرم‌افزار را در شرکت Luminar Technologies برعهده بگیرد.
تبلیغات

براساس آنچه بلومبرگ می‌نویسد شرکت Luminar Technologies اخیراً یکی از مدیران پروژه‌ی خودروی الکتریکی اپل به نام سی‌جی مور را به استخدام خود درآورده تا تیم توسعه‌ی جهانی نرم‌افزار را رهبری کند. مور پیش از این که در اپل شروع‌ به کار کند یکی از مدیران سیستم Autopilot تسلا بود.

مور که در ماه اوت ۲۰۲۱ (مرداد و شهریور ۱۴۰۰) تسلا را به مقصد اپل ترک کرد از این پس رهبر تیم نرم‌افزار Luminar است تا به کمک اعضای تیمش قابلیت‌های امنیتی برای سیستم خودران توسعه دهد. به‌دنبال اعلام خبر استخدام سی‌جی مور در Luminar ارزش سهام این شرکت رشد ۸٫۲ درصدی را تجربه کرد.

در ماه‌های اخیر تعدادی از افراد برجسته‌ی پروژه‌ی Apple Car از شرکت کوپرتینویی جدا شده‌اند و به‌نظر می‌رسد این پروژه کم‌کم با تغییرات قابل‌توجهی مواجه می‌شود. در دو سال اخیر تقریباً کل اعضای تیم مدیریتی پروژه‌ی خودروی اپل از این شرکت جدا شده‌اند.

اوایل ماه جاری میلادی ایان گودفلو (یکی دیگر از مدیران پروژه‌ی خودروی اپل) از این شرکت استعفا داد تا وارد تیم DeepMind گوگل شود. گفته می‌شود اپل در چند وقت اخیر مدیران جدیدی را که قبلاً کارمند شرکت‌هایی مثل فورد و ریویان بوده‌اند استخدام کرده است.

Luminar که در فلوریدا مستقر است در سال ۲۰۲۰ به یک شرکت سهامی عام تبدیل شد. این شرکت قراردادهایی با مرسدس بنز، ولوو و SAIC Motor امضا کرده تا حسگر لیزری به این شرکت‌ها ارائه دهد. خودروسازان می‌توانند ازطریق حسگرهای لیزری Luminar Technologies سیستم نیمه‌خودران را در خودروهایشان پیاده‌سازی کنند.

Luminar می‌گوید افزون‌بر سی‌جی مور یکی از مدیران باسابقه‌ی کسب‌و‌کار فعال انویدیا در صنعت خودرو را استخدام کرده است تا بر روند توسعه‌ی محصول نظارت کند. براساس گفته‌ی بلومبرگ پس از انتشار خبر جدایی سی‌جی مور از اپل ارزش سهام این شرکت به میزان کمتر از یک درصد افت کرد.

شایعه‌های تأییدنشده می‌گویند اپل در سال ۲۰۲۵ اولین خودروی برقی خود را معرفی می‌کند، اما در همان سال شاهد عرضه‌ی Apple Car نخواهیم بود. خودروی مورد انتظار اپل احتمالاً بدون پنجره تولید می‌شود و بیش از ۱۰۰ هزار دلار قیمت دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات