وضعیت بغرنج بازار تراشه؛ فورد فعالیت هشت کارخانه را تعلیق یا محدود می‌کند

چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
نماینده‌ی فورد به رویترز گفته این شرکت در هفته‌ی جاری فعالیت شماری از کارخانه‌هایش را تعلیق می‌کند و در شماری دیگر از کارخانه‌ها شاهد کاهش فعالیت‌ کاری خواهیم بود.
تبلیغات

وضعیت بغرنج صنعت تراشه همچنان روی تولید وسایل نقلیه در کارخانه‌های سراسر دنیا اثر منفی می‌گذارد. شماری از تحلیلگران معتقدند این وضعیت در سال جاری میلادی تغییر می‌کند، بااین‌حال در برهه‌ی زمانی فعلی مشکلات همچنان پابرجا هستند.

بر‌ اساس آنچه تک‌اسپات می‌نویسد، فردی به نمایندگی از فورد موتور به رویترز گفته این شرکت تصمیم گرفته است فعالیت هشت کارخانه‌ی خود را در ایالات متحده، کانادا و مکزیک به‌طور کامل تعلیق یا دامنه‌ی فعالیت را محدود کند. ظاهراً این تصمیم فورد که طی همین هفته عملیاتی می‌شود به دلیل وضعیت بازار تراشه گرفته شده است.

فورد یک روز پیش از انتشار گزارش جدید رویترز گفته بود کمبود تراشه باعث کاهش ظرفیت تولید کارخانه‌ها در فصل جاری میلادی خواهد شد.

به ادعای نماینده‌ی فورد موتور، تولید خودرو در کارخانه‌های واقع در شیکاگو، میشیگان و کواوتیتلانِ مکزیک تعلیق خواهد شد. قرار است تولید وانت پیکاپ F-150 در کارخانه‌ی شهر کانزاس متوقف شود، اما یک شیفت کاری همچنان به فعالیت ادامه می‌دهد تا تولید ون‌های ترانزیت فورد ادامه پیدا کند.

در کنار این‌ها فورد تصمیم گرفته در کارخانه‌های دیربورنِ کنتاکی و لوئیزویلِ می‌سی‌سی‌پی از صرفاً یک شیفت کاری استفاده کند یا برنامه‌های کاری را محدود کند. همچنین اضافه‌کاری در کارخانه‌ی اوک‌ویل کانادا متوقف می‌شود. نماینده‌ی فورد گفته تمامی این تغییرات از همین هفته وارد مرحله‌ی عملیاتی خواهد شد.

گفتنی است پنج‌شنبه‌ی گذشته به‌دنبال اعلام گزارش مالی شاهد افت ارزش سهام فورد بودیم؛ زیرا این شرکت نتوانسته بود در حد انتظارات وال‌استریت ظاهر شود. بااین‌حال فورد فعلاً در سال جاری میلادی روند صعودی طی می‌کند و انتظار دارد که به ۱۱٫۵ میلیارد دلار سود در سال ۲۰۲۲ دست یابد (یعنی پیش‌بینی رشد ۱۵ درصدی درآمد سود سالانه). در این بین پیکاپ جدید لایتنینگ شروع بسیار خوبی داشته و تقاضا برای آن همچنان بالا است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات