ادامه خروج مدیران عالی‌رتبه از غول کوپرتینو؛ رئیس مهندسی نرم‌افزار اپل کار به متا می‌پیوندد

دوشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
به‌دنبال خروج چندین مدیر عالی‌رتبه‌ی اپل در ماه‌های گذشته، ظاهراً مدیر نرم‌افزار پروژه‌ی تیتان نیز این شرکت را به مقصد شرکت رقیب، یعنی متا (فیسبوک) ترک کرده است.
تبلیغات

در چند سال گذشته، طراحی و تولید خودرو اپل شاهد تغییرات مدیریتی متعددی بوده و اخیراً بخش یادشده مدیران عالی‌رتبه‌ای را از دست داده است و به‌نظر می‌رسد که این روند در سال ۲۰۲۲ نیز ادامه خواهد یافت. در جدیدترین نمونه، گفته می‌شود جو باس، رئیس مهندسی نرم‌افزار اپل کار، اهالی کوپرتینو را به مقصد سِمَتی جدید در متا ترک کرده است.

جو باس از ژانویه‌ی ۲۰۱۵ مدیر برنامه‌ی مهندسی ارشد سیستم‌های مستقل در اپل بود. از قرار معلوم، وی پروفایل لینکدین خود را در ژانویه تغییر داده و به‌نوعی تأیید کرده است که دیگر در اپل کار نمی‌کند. ظاهراً باس اکنون در متا به‌عنوان مدیر برنامه‌های فنی برای فناوری‌های واقعیت ترکیبی به فعالیت‌هایش ادامه می‌دهد.

همان‌طورکه در ابتدا گفتیم، این نحستین‌بار نیست که افراد اصلی پروژه‌ی تایتان اپل را ترک می‌کنند. برای مثال، ماه سپتامبر، معاون پروژه‌های تایتان، داگ فیلد، اپل را پس از سه سال فعالیت درکنار باب منسفیلد و جان جیان‌اندرا به مقصد فورد ترک کرد. البته باید به این نکته اشاره کرد که غول دنیای فناوری تاکنون مهندسان سرشناسی را نیز از شرکت‌هایی همچون تسلا، بنز، فورد، فراری و... استخدام کرده است.

به‌طورکلی، اپل کار می‌تواند جاه‌طلبی بزرگ بعدی اپل برای تلفیق دنیای فناوری و بازار سنتی خودرو باشد. شنیده‌ها حاکی از آن است که اپل برای تولید این خودرو به بازوی تولیدی شرکای خودروساز نیاز دارد؛ اما تاکنون در مذاکره با آن‌ها ناکام مانده است. این احتمال نیز وجود دارد که اپل خود به‌تنهایی فرایند ساخت نخستین نسل از وسایل نقلیه‌اش را برعهده بگیرد.

گزارش‌های قبلی حاکی از آن بودند که اپل آزمایشگاه توسعه و تولید داخلی خودرو را احیا کرده است؛ آزمایشگاهی که گفته می‌شود سال ۲۰۱۶ کاملاً تعطیل شد و پیش‌ازآن، بیش از ۱،۰۰۰ نفر کارمند و مهندس پروژه‌ی تایتان را در خود جای داده بود. این تلاش مجدد پس از ماه‌ها مذاکره‌ی ناموفق با شرکت‌هایی نظیر هیوندای و نیسان و بی‌ام‌و انجام می‌شود. ظاهراً اپل امیدوار بود که تولید واقعی خودرو خود را به تولیدکننده‌ای معتبر بسپارد؛ اما به‌دلیل رقابت موجود در این صنعت موفق نشد این کار را انجام دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات