نسل جدید تویوتا توندرا با طراحی متفاوت و پیشرانه هیبرید معرفی شد

دوشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
بزرگ‌ترین وانت تویوتا از سال آینده با چهره جدید تولید خواهد شد. توندرا ۲۰۲۱، آستانه قیمت ۳۶ هزار دلار خواهد داشت و در مدل هیبرید، ۷۹۰ نیوتن‌متر گشتاور فراهم خواهد کرد.
تبلیغات

هدف تویوتا از تولید توندرا، رقابت با وانت‌های پرفروش آمریکایی مثل فورد F-150، دوج رم ۱۵۰۰ و شورولت سیلورادو است. این محصول از یک برند ژاپنی، در آمریکا طراحی و عرضه می‌شود. توندرا با ابعاد بزرگ، پیشرانه‌ی پرمصرف و قیمت نسبتا بالا، خودرویی مخصوص آمریکای شمالی محسوب می‌شود و در بسیاری از کشورهای آسیایی یا اروپایی حضور ندارد. میانگین فروش سالیانه‌ی این محصول در آمریکا و کانادا، حدود ۱۱۰ تا ۱۲۰ هزار دستگاه است که البته قابل مقایسه با ۹۰۰ هزار فورد F-150 نیست.

نسل اول توندرا سال ۱۹۹۹ رونمایی شد و تا سال ۲۰۰۶ روی خط تولید باقی ماند. در کمال ناباوری، نسل دوم این پیکاپ برای مدتی حدود ۱۵ سال (از ۲۰۰۷ تا ۲۰۲۱) عرضه شد و تغییر چهره چندانی تجربه نکرد. به همین دلیل، نسل سوم توندرا دارای اهمیت است.

جدیدترین وانت تویوتا، پیشرانه‌ها‌ی حجیم و پرمصرف را کنار گذاشته و برای اولین سال تولید، دو نوع موتور ۶ سیلندر توئین توربوشارژ و هیبرید ارائه کرده است. نسخه‌ی پایه، پیشرانه‌ی ۳٫۵ لیتر V6 با قدرت ۳۸۹ اسب بخار و گشتاور ۶۵۰ نیوتن‌متر دارد. این مجموعه در مدل هیبرید با یک موتور برقی همراه می‌شود تا مجموع قدرت ۴۳۷ اسب بخار و نهایت گشتاور ۷۹۰ نیوتن‌متر فراهم کند.

Toyota Tundra نمای داشبورد تویوتا توندرا 2022
Toyota Tundra نمای جلو تویوتا توندرا 2022
Toyota Tundra نمای اصلی تویوتا توندرا 2022
Toyota Tundra نمای عقب تویوتا توندرا 2022
Toyota Tundra نمای جانبی تویوتا توندرا 2022
Toyota Tundra تویوتا توندرا 2022
Toyota Tundra نمای عقب تویوتا توندرا 2022
Toyota Tundra نمای داخلی تویوتا توندرا 2022
Toyota Tundra نمای کنسول تویوتا توندرا 2022

نمای بیرونی توندرا ۲۰۲۱ با جلوپنجره بزرگ و چراغ‌های سه‌گوش، شباهت‌هایی به لندکروزر جدید دارد. سبک طراحی این خودرو هماهنگ با وانت پیکاپ‌های مدرن از برندهای آمریکایی است؛ اما با استفاده از نوارهای LED داخل چراغ‌های جلو و عقب، کمی اسپرت‌تر جلو می‌کند.

در فضای داخلی، نمایشگر لمسی ۸ اینچ با امکان سفارش نمونه‌ی ۱۴ اینچ وجود دارد. طراحی داشبورد به‌شدت تحت تأثیر رقبای آمریکایی است؛ درحالی‌که بسیار بهتر از نسل قبل توندرا به نظر می‌رسد. در تصاویر موجود، امکانات ویژه مثل پوشش چرم روی داشبورد، تزئینات چوب و پنل دیجیتال برای پشت فرمان دیده نمی‌شوند.

مدل استاندارد توانایی حمل بار ۸۸۰ کیلوگرم در فضای پشت دارد. ارزان‌ترین نسخه‌ی توندرا می‌تواند تریلری به وزن ۵٫۵ تن را یدک بکشد. با این اوصاف، توندرا ۲۰۲۲ نسبت به مدل قبلی حدود ۱۲ درصد توانایی بیشتر دارد؛ اما به‌وضوح، کارایی فورد F-150 و دوج رم ۱۵۰۰ و شورولت سیلورادو را فراهم نمی‌کند. مثلاً مدل پایه‌ی F-150، توندرا ۲۰۲۱ می‌تواند بار ۱۰۱۲ کیلوگرم در عقب و ۶٫۳۵ تن را به شکل تریلر حمل کند.

هنوز قیمت دقیق تویوتا توندرا ۲۰۲۲ اعلام نشده است؛ اما بنا بر پیش‌بینی‌ها، مدل پایه به قیمت ۳۶ هزار دلار فروخته خواهد شد. احتمالا نسخه‌ی آپشنال با پیشرانه‌ی هیبرید، امکانات TRD و تجهیزات مناسب رانندگی خارج جاده، آستانه قیمت ۶۰ هزار دلار خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات