ابرخودرو برقی الکترون تراوا با قدرت ۱۴۰۰ اسب بخار معرفی شد

جمعه ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت آلمانی الکترون موتورز تصاویری دیجیتالی از ابرخودروی تراوا منتشر کرد. قدرت این خودروی الکتریکی ۱۴۰۰ اسب بخار  است.
تبلیغات

استارتاپ آلمانی الکترون موتورز، به‌دنبال ساخت خودروهای برقی و ابرخودروهایی با کارایی فراوان و در کلاس جهانی است. در حال حاضر همه‌ی مدل‌های آینده‌ی شرکت الکترون در حد نمونه‌ی اولیه و در حال توسعه هستند و فقط رندرهایی از آن‌ها منتشر می‌شود. اما این شرکت مدعی است که در نهایت مدل‌های مختلف خود را به تولید می‌رساند.

الکترون چند ماه پیش ابرخودروی کواسار را با قدرت ۲۳۰۰ اسب بخار معرفی کرد و حالا از مدل تراوا با قدرت ۱۴۰۰ اسب بخار و قیمتی کمتر از ۶۰۰ هزار یورو رونمایی کرده است.

الکترون تراوا طراحی متفاوت‌تری نسبت به کواسار دارد و به نظر می‌آید که طراحان برای ساخت تراوا از کونیگزگ الهام گرفته‌اند. در رندرهای دیجیتالی، ما بدنه‌ای پهن و افتاده با تعداد زیادی ورودی هوا و چراغ‌های LED می‌بینیم. الکترون هیچ اطلاعاتی در مورد پیشرانه‌ی الکتریکی تراوا منتشر نکرده و فقط به قدرت خروجی آن اشاره می‌کند. جالب است بدانید که نام تراوا از یک شهر باستانی در ترکیه گرفته شده که سرزمین آبا و اجدادی مدیرعامل و بنیانگذار الکترون، یعنی ارمغان آرابول (Armağan Arabul) است.

براساس اطلاعات صفحه رسمی الکترون در فیسبوک، همه‌گیری ویروس کرونا آن‌ها را مجبور به تغییر برنامه‌های خود کرد؛ اما با این وجود، الکترون در حال بازگشت به مسیر اصلی است و در حال حاضر کواسار و تراوا را توسعه می‌دهد. الکترون در بیانیه‌ی خود اعلام کرده است:

تمام خودروهایی که در الکترون موتورز توسعه می‌یابد، برای برنده شدن طراحی می‌شوند و در عین حال باوقار هم خواهند بود.

این شرکت ادعا می‌کند که شرکای آن در زمینه‌ی مأموریت‌های مرتبط با مریخ، هواپیماهای سبک و نوآورانه، مواد اولیه‌ی پیشرو، سازندگان تجهیزات اصلی پیشرفته، ورزش‌های موتوری برتر و بخش انرژی فعالیت می‌کنند؛ اما نامی از آن‌ها نمی‌برد.

ما مشتاق کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی پروژه‌های الکترون هستیم و بی‌صبرانه منتظریم تا عملکرد اولیه‌ی یکی از ابرخودروهای الکترون را ببینیم.

ابرخودرو برقی الکترون تراوا نمای عقب / Elektron Truva Electric Supercar
ابرخودرو برقی الکترون تراوا نمای عقب / Elektron Truva Electric Supercar
ابرخودرو برقی الکترون تراوا نمای کنار / Elektron Truva Electric Supercar
ابرخودرو برقی الکترون تراوا نمای جلو/ Elektron Truva Electric Supercar
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات