پیش‌نمایشی از فناوری‌های هیدروژنی هیوندای برای آینده معرفی شدند

سه‌شنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
هیوندای با سرمایه‌گذاری گسترده برای ساخت خودروهای هیدروژنی تلاش می‌کند. این شرکت با ترکیب فناوری‌های موتور برقی و سلول سوخت هیدروژنی، خودروهای سوپراسپرت و مدل‌های خانوادگی و کامیون‌ سنگین تولید خواهد کرد.
تبلیغات

مدیران هیوندای هیدروژن را به‌عنوان راه‌حل نهایی برای سوخت پاک خودروهای آینده مطرح می‌کنند. این برند کره‌ای امیدوار است تا سال ۲۰۲۸، نسخه هیدروژنی برای تمام محصولات تولیدی‌اش ارائه دهد. همچنین، برنامه توسعه هیوندای برای خودروهای هیدروژنی کاهش هزینه سوخت‌‌گیری و برابری آن با مدل‌های تمام‌برقی تا سال ۲۰۳۰ را شامل می‌شود.

تاکنون، هیوندای چند مدل کامیون هیدروژنی تولید و کراس‌اور پیل سوختی نکسو را نیز به بازارهای جهانی عرضه کرده است. هیوندای در جدیدترین پروژه‌اش، از ساخت یک مدل اسپرت خبر می‌دهد که ۶۹۰ اسب‌بخار قدرت دارد و حداکثر پیمایش آن ۶۰۰ کیلومتر و سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتربرساعتش کمتر از ۴ ثانیه است. مدل مفهومی این خودرو، ویژن FK نام دارد.

با وجود پیشرفت مدل‌های برقی و افزایش فروش آن‌ها در سراسر جهان، خودروهای هیدروژنی نیز به‌آرامی در حال گسترش هستند و تعداد جایگاه‌های عرضه هیدروژن در اروپا و چین و امریکا رو‌به‌افزایش است. علاوه‌بر هیوندای، بی‌ام‌و و دایملر و تویوتا نیز ساخت خودروهای هیدروژنی را با جدیت دنبال می‌کنند.

کامیون مفهومی هیوندای Hyundai Concept

هیوندای برای کاهش هزینه خرید خودروهای مجهز به فناوری پیل سوختی، دو نوع پیشرانه جدید با قدرت‌های ۱۳۵ و ۲۷۰ اسب‌بخار را تا سال ۲۰۲۳ تولید خواهد کرد. این موتورها تقریبا ۵۰ درصد ارزان‌تر از نمونه‌های فعلی هستند و برای نصب روی خودروهای معمولی یا باربری مناسب خواهند بود.

دیگر مدل مفهومی هیوندای که به‌تازگی معرفی شده، طرحی از کامیون هیدروژنی خودران با امکان پیمایش هزار کیلومتر است. هم‌اکنون، ۱۱۵ اتوبوس هیدروژنی ساخت گروه کیا‌هیوندای با نام الک‌ سیتی (Elec City) در کشور کره‌جنوبی فعال هستند. همچنین، کامیون هیدروزنی هیوندای به نام ایکس‌چنت (Xcient) به تعداد ۴۵ دستگاه به شرکت‌های باربری سوئیس خدمات می‌دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات