کراس اور داچیا جاگر با طراحی ۷ سرنشینه معرفی شد

کراس اور داچیا جاگر با طراحی ۷ سرنشینه معرفی شد

داچیا کراس‌اور جدید و ارزان‌قیمت جاگر را رونمایی کرد. این خودرو در پیکربندی‌های پنج و هفت سرنشین عرضه می‌شود و از پیشرانه‌های بنزینی و LPG با حداکثر قدرت ۱۱۰ اسب‌بخار بهره می‌برد.

داچیا وضعیت بسیار مطلوبی از نظر فروش خودرو در اروپا دارد و هاچ‌بک ساندرو در ماه جولای امسال، فولکس‌واگن گلف را در قاره سبز شکست داد و پرفروش‌ترین خودرو اروپا شد. در سال ۲۰۲۰، خودروساز رومانیایی تصمیم گرفت تولید ون چندمنظوره Lodgy را متوقف و حدود یک سال سبد محصولاتش را بدون خودرو هفت‌نفره برای مشتریان عرضه کند. همان‌طور‌که داچیا چند هفته پیش وعده داده بود، هم‌اکنون کراس‌اور جاگر (Jogger) را به‌عنوان چهارمین مدل خود پس از اسپرینگ، ساندرو/لوگان و داستر رونمایی می‌کند.

نمای جلو کراس اور داچیا جاگر / Dacia Jogger Crossover در کنار ساختمان

به‌گزارش موتوروان، کراس‌اور داچیا جاگر مدل کاملا جدیدی است که در پیکربندی‌های پنج و هفت صندلی دردسترس خواهد بود و «بهترین نسبت قیمت به حجم کابین» را در بازار اروپا ارائه می‌دهد. همان‌طورکه داچیا توضیح می‌دهد، نام جاگر به «ورزش و طبیعت و انرژی مثبت» اشاره می‌کند و ویژگی‌های معمول مدلی کاربردی و قوی و ارزان‌قیمت از داچیا را نشان می‌دهد.

از دماغه تا ستون A، جاگر دقیقا شبیه ساندرو استپ‌وی به‌نظر می‌رسد؛ اما کمی خمیدگی دقیقا قبل از درهای عقب، ۴۰ میلی‌متر به ارتفاع خودرو در عقب اضافه می‌کند. داچیا جاگر با ۴/۵۵ متر طولانی‌ترین خودرو در سبد محصولات فعلی خودروساز رومانیایی به‌شمار می‌رود و حجم فضای بار آن ۷۰۸ لیتر در پیکربندی پنج‌نفره است. اگر ردیف دوم صندلی‌ها خم شوند، فضای بسیار زیاد ۱،۸۱۹ لیتری در‌اختیار سرنشینان خواهد گذاشت. علاوه‌بر‌این، ۲۴ لیتر فضای ذخیره‌‌سازی در سراسر کابین وجود دارد.

اگر تا‌به‌حال در داخل کابین خودروهای مدرن داچیا حضور داشته‌اید، فضای داخلی جاگر برای شما هیچ شگفتی به‌همراه نخواهد داشت. جاگر از طرحی آشنا با سایر محصولات این خودروساز، شامل صفحه‌نمایش سیستم سرگرمی به سبک تبلت در کنسول مرکزی و سه کنترل آب‌وهوا در زیر آن بهره می‌برد. نسخه پایه به‌طور استاندارد با نگه‌دارنده تلفن به‌جای صفحه لمسی ارائه می‌شود که دستگاه هوشمند راننده را به سیستم ناوبری تبدیل می‌کند. سایر امکانات استاندارد شامل چراغ‌ها و برف‌پاک‌کن‌های اتوماتیک، محدودکننده سرعت و دکمه‌های کنترل روی فرمان است.

درست مانند ساندرو جدید و ساندرو استپ‌وی و لوگان، جاگر به‌طور انحصاری با پیشرانه‌های بنزینی و LPG دردسترس خواهد بود. هیچ گزینه دیزلی در میان پیشرانه‌های جاگر موجود نیست و مشتریان می‌توانند پیشرانه یک‌لیتری سه سیلندر بنزینی جدید را با ۱۱۰ اسب‌بخار قدرت انتخاب کنند که حداقل در شرایط کنونی، قوی‌ترین گزینه به‌شمار می‌رود. پیشرانه به جعبه‌دنده شش‌سرعته دستی متصل می‌شود که نیرو را به چرخ‌های جلو ارسال می‌کند.

سیستم سرگرمی کراس اور داچیا جاگر / Dacia Jogger Crossover

همچنین، پیشرانه گاز مایع Eco-G وجود دارد که شعاع حرکتی حدود ۱،۰۰۰ کیلومتر (۶۲۱ مایل) را به‌لطف مخزن ۴۰ لیتری LPG و مخزن بنزین ۵۰ لیتری در‌اختیار قرار می‌دهد. هم‌اکنون، هیچ صحبتی درباره جعبه‌دنده اتوماتیک اختیاری نشده است؛ اما معتقدیم داچیا بعداً در نسخه‌های آینده از این خودرو، گزینه‌های مربوط به پیشرانه و جعبه‌دنده را ارتقا خواهد داد.

لوگوی پدال

وبسایت پدال مرجع اخبار روز دنیای خودرو، بررسی و مقالات آموزشی و مکانی برای تبادل نظر دوستداران خودرو است.

منبع motor1

از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده