آئودی گرندسفیر؛ مدل مفهومی از یک سدان الکتریکی GT معرفی شد

شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
جدیدترین محصول برقی آئودی، یک خودرو مفهومی به نام گرندسفیر است. این مدل، ترکیبی از سبک اسپرت و لوکس با الهام از آئودی RS7 را تداعی می‌کند و شانس تولید در آینده دارد.
تبلیغات

آئودی در تلاش است تا مدل‌های برقی خود را گسترش بدهد. محصولات اخیر این شرکت در کلاس خودروهای الکتریکی، فروش چشمگیری در بازار جهانی نداشته‌اند؛ اما سرمایه‌گذاری آئودی روی مدل‌های اسپرت و لوکس برقی با ابعاد بزرگ، ادامه دارد. با توجه به مدل‌های مفهومی متنوعی که طی یک سال اخیر معرفی شده است؛ آئودی احتمالا در آینده نزدیک اقدام به تولید خودروهای الکتریکی در کلاس قیمتی ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار دلار خواهد کرد.

گرندسفیر جدیدترین مدل مفهومی آئودی با پیشرانه برقی است. این طرح توسط مدیران آئودی «جت خصوصی در جاده» توصیف شده است. بدنه‌ای به طول ۵٫۴ متر با عرض ۲ متر و فاصله محورهای ۳٫۲ متر، گرندسفیر را بزرگ و جادار نشان می‌دهد.

Audi Grandsphere Concept نمای درها آئودی گرندسفیر مفهومی

در نمای رو‌به‌رو، ظاهر منطقی و عامه‌پسند برای گرندسفیر شکل گرفته است تا این محصول دارای شانس تولید در آینده نزدیک باشد. چراغ‌های باریک و جلوپنجره مشبک، نشانه‌هایی از زبان طراحی جدید برای آئودی هستند؛ اما نمای پشت گرندسفیر با طرح شکسته برای سقف و کاپوت عقب، فراتر از سلیقه‌ی عمومی است.

در داخل، حجم زیادی از چوب و آلومینیوم وجود دارد که همراه پوشش پرزدار برای صندلی‌ها، فضایی رؤیایی و بسیار لوکس فراهم می‌کند. سراسر داشبورد، قابلیت بخش تصویر به‌صورت هولوگرافیک یا ویدئو پرجکشن خواهد داشت تا هنگام عدم نیاز به نمایش اطلاعات، حالتی یکنواخت وجود داشته باشد. حتی خروجی‌های هوا برای تهویه مطبوع و دکمه‌های سنتی هم روی داشبورد وجود ندارند.

Audi Grandsphere Concept نمای درها آئودی گرندسفیر مفهومی
Audi Grandsphere Concept آئودی گرندسفیر مفهومی
Audi Grandsphere Concept نمای داخلی آئودی گرندسفیر مفهومی
Audi Grandsphere Concept نمای فرمان  آئودی گرندسفیر مفهومی
Audi Grandsphere Concept نمای جلو  آئودی گرندسفیر مفهومی
Audi Grandsphere Concept نمای جانبی آئودی گرندسفیر مفهومی
Audi Grandsphere Concept نمای پشت آئودی گرندسفیر مفهومی
Audi Grandsphere Concept نمای ورودی  آئودی گرندسفیر مفهومی

اطلاعات فنی برای مدل مفهومی آئودی، مرتبط با طرحی است که احتمالا سال‌ها بعد توسط مهندسان شرکت سازنده معرفی خواهد شد. ظرفیت باتری‌ ۱۲۰ کیلووات ساعت برای گرندسفیر، رانندگی تا مسافت ۷۵۰ کیلومتر فراهم خواهد کرد؛ درحالی‌که شارژ باتری‌ها به مدت ۱۰ دقیقه، انرژی لازم برای حرکت تا شعاع ۳۰۰ کیلومتری ارائه خواهد داد. قدرت این خودرو، ۷۱۰ اسب بخار و نهایت گشتاور، ۹۶۰ نیوتن‌متر خواهد بود تا سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت در زمانی حدودی ۴ ثانیه محقق شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات