تصادف جزئی دو خودرو خودران اپل در بزرگراه‌های کالیفرنیا

پنج‌شنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
گفته می‌شود دو خودرو در ناوگان خودروهای خودران اپل، ماه گذشته هنگام رانندگی در جاده‌های ایالت کالیفرنیا دچار تصادفات جزئی شده‌اند؛ اما ظاهراً در هنگام وقوع تصادف هیچ‌کدام از سیستم‌های خودران فعال نبوده‌اند.
تبلیغات

اپل مدتها است بهطور رسمی در حال آزمایش سیستمهای خودران در جادههای ایالت متحده آمریکا بوده و بارها خودروهای شاسیبلند لکسوس و سایر برندها مجهز به تجهیزات اپل در بزرگراههای آمریکا دیده شدهاند. به گزارش، اپلاینسایدر، دو خودرو در ناوگان خودروهای خودران غول دنیای فناوری در ماه آگوست سال جاری میلادی دچار تصادف جزئی در بزرگراههای ایالت کالیفرنیا شدهاند. تصادفهای مذکور ابتدا توسط گروه وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا گزارش شد و بعداً رسانههای مختلفی آن را بازنشر کردند. همانطور که گفته شد، هر دو تصادف خفیف توصیف شده و تاکنون هیچگونه خسارت جانی گزارش نشده است.

در جزئیات این گزارش آمده است که در ۱۹ آگوست (۲۸ مرداد)، یک لکسوس RX 450h اپل در محله‌ی هیل‌کرست سن دیگو در ترافیک گیر کرده و توسط یک خودروی هیوندای مورد اصابت قرار گرفته است. از قرار معلوم، تصادف دوم در ۲۳ آگوست (یکم شهریور) در محدوده اپل پارک واقع در کوپرتینو و با خودرو سوبارو اوتبک رخ داده است. گفته می‌شود در هر دو مورد، خودروهای خودران اپل در حالت دستی قرار داشته‌اند و در حقیقت، سیستم خودران هیچ دخالتی در تصادف‌های یادشده نداشته است. افزون بر این، رانندگان اپل کاملاً بی‌تقصیر بوده‌اند.

اپل و دیگر شرکتهایی که خودروهای خودران را در جادههای کالیفرنیا آزمایش میکنند، موظف‌اند گزارش تصادفات و همچنین خاموش شدن خودروها یا زمانهایی که راننده انسانی برای کنترل یک وسیله نقلیه نیاز دارد، گزارش بدهند. از سپتامبر ۲۰۱۹ (شهریور و مهر ۱۳۹۸)، این نخستین تصادفهای ثبتشده اپل در جادههای کالیفرنیا محسوب میشوند.

شنیده‌ها حاکی از آن است که اپل به‌منظور پیشبرد پروژه تایتان، ناوگان خودروهای خودرانش را در کالیفرنیا گسترده داده و ۱۶ مجوز رانندگی برای استفاده در جاده‌های این ایالت اخذ کرده است. برخلاف تصورات، اپل با ۶۹ دستگاه خودرو، سومین ناوگان بزرگ خودروهای آزمایشی خودران در کالیفرنیا پس از ویمو و GM Cruise است که به ترتیب ۶۱۵ و ۲۰۱ دستگاه خودرو در سطح بزرگراه‌های این ایالت در اختیار دارند. کوپرتینویی‌ها تاکنون از اظهارنظر در رابطه با فعالیت‌هایشان در حوزه ساخت وسایل نقلیه سَر باز زده‌اند.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات