مدل پیش تولید وانت برقی آلفا موتور با قیمتی حدود ۴۶ هزار دلار رونمایی شد

چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰
مطالعه 4 دقیقه
شرکت امریکایی آلفا موتور از نمونه‌ی اولیه وانت برقی ولف رونمایی کرد که گفته‌ می‌شود دارای پیکربندی چهار چرخ محرک، باتری ۷۵ کیلووات ساعت و قیمت بین ۳۶ تا ۴۶ هزار دلار خواهد بود.
تبلیغات

پس از انتشار انبوهی از تصاویر رندر برای مدل‌های کوپه و وانت، شرکت آلفا موتور (Alpha Motor Corporation) بالاخره طراحی فیزیکی و اندازه‌ی کامل وانت برقی خود را نشان داد. به گزارش اتوبلاگ، این خودروی الکتریکی از نوع وانت ولف (Wolf) تک کابین است. قرار است این وانت برقی تا ماه نوامبر در موزه خودروی پترسن به نمایش گذاشته شود. به نظر می‌رسد تلاش‌های آلفا موتور برای ساخت خودروی برقی در حال جدی شدن است؛ اما هنوز سؤالات بی‌پاسخ زیادی وجود دارد.

نمای جلو وانت برقی آلفا موتور ولف / Alpha Motor Wolf EV truck مشکی رنگ

به نظر می‌رسد این نمونه‌ی طراحی واقعی با رندرهای قبلی یکسان است و به همین دلیل، عالی به نظر می‌رسد. در ویدیوی منتشرشده، دو نماینده‌ی شرکت درباره‌ی وانت برقی ولف صحبت می‌کنند و در نزدیکی آن ایستاده‌اند که به ما ایده‌ی خوبی از اندازه و نسبت وانت می‌دهد. به نظر می‌رسد ولف کوچک‌تر از فورد ماوریک است. ما کنجکاو هستیم که سقف پایین و فاصله‌ی ظاهری زیاد از سطح زمین چه تأثیری بر وضعیت قرارگیری خودرو و نحوه‌ی نشستن سرنشینان در داخل کابین خواهد داشت. وانت برقی ولف دارای کفی با طول ۱۶۵ سانتی‌متر است و میله محافظ سقف، سپرهای لوله‌ای و چراغ‌های آف‌رودی در بخش بیرونی آن به چشم می‌خورند.

نشانه‌هایی وجود دارد که این وانت برقی فعلاً فقط در مرحله‌ی ساخت ظاهر طراحی است. پنجره‌ها کاملاً سیاه هستند که نشان می‌دهد هنوز فضای داخل کابین وجود ندارد. همچنین چیزی زیر وانت نمی‌بینیم؛ بنابراین احتمالاً فقط مدل نمایشی است؛ به عبارت دیگر، نوع سیستم تعلیق و چیدمان موتور الکتریکی هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. این شرکت قبلاً اعلام کرده بود که وانت ولف دارای پیکربندی‌های موتور عقب محرک عقب و دوموتوره چهار چرخ محرک با باتری ۷۵ کیلووات ساعت خواهد بود و حدود ۶ ثانیه طول می‌کشد تا از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد.

علاوه بر اینکه جزئیات مکانیکی این وانت برقی نامشخص هستند، خود شرکت هم کمی رازآلود است. وب‌سایت InsideEVs برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی این شرکت تحقیقاتی انجام داد؛ اما پاسخ‌های متفاوتی درباره‌ی تعداد افرادی شاغل در آلفا موتور و حتی مکانی که در آن کار می‌کنند، یافت شد؛ البته برخی از تحقیقات آن‌ها به همراه فیلم منتشرشده نشان می‌دهد که شرکت در نزدیکی ایروین کالیفرنیا قرار دارد.

نمای عقب وانت برقی آلفا موتور ولف / Alpha Motor Wolf EV truck

مسئولان شرکت آلفا موتور می‌گویند تاریخ فروش وانت برقی ولف را برای پایان سال ۲۰۲۳ در نظر گرفته‌اند و قیمت آن بین ۳۶ تا ۴۶ هزار دلار برآورد شده است. همه‌ی این‌ها بسیار جاه‌طلبانه به نظر می‌رسد؛ زیرا به‌سرعت به پایان سال ۲۰۲۱ نزدیک می‌شویم و هنوز چیزی برای عرضه وجود ندارد. از نظر قیمت، شرکتی مانند فورد با منابع و مقیاس‌پذیری زیادی که برای قطعات دارد، توانست قیمت فورد F-150 لایتنینگ را به نزدیکی محدوده قیمت ادعایی برای ولف برساند. واقعاً ظاهر این وانت برقی خوب به نظر می‌رسد؛ اما نگرانی‌هایی درباره‌ی تولید، مشخصات و قیمت پیشنهادی برای مشتری وجود دارد که در آینده خود را نشان خواهد داد.

نمای جانبی وانت برقی آلفا موتور ولف / Alpha Motor Wolf EV truck
چرخ وانت برقی آلفا موتور ولف / Alpha Motor Wolf EV truck
کفی عقب وانت برقی آلفا موتور ولف / Alpha Motor Wolf EV truck
بخش جلویی وانت برقی آلفا موتور ولف / Alpha Motor Wolf EV truck
نمای سه چهارم وانت برقی آلفا موتور ولف / Alpha Motor Wolf EV truck مشکی رنگ
نمای جلو وانت برقی آلفا موتور ولف / Alpha Motor Wolf EV truck مشکی رنگ
نمای کفی عقب وانت برقی آلفا موتور ولف / Alpha Motor Wolf EV truck
کفی عقب وانت برقی آلفا موتور ولف / Alpha Motor Wolf EV truck آبی تیره
نمای بالا وانت برقی آلفا موتور ولف / Alpha Motor Wolf EV truck
نمای عقب وانت برقی آلفا موتور ولف / Alpha Motor Wolf EV truck
نمای سه چهارم وانت برقی آلفا موتور ولف / Alpha Motor Wolf EV truck
کفی وانت برقی آلفا موتور ولف / Alpha Motor Wolf EV truck
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات