فناوری کنتیننتال ایمنی خودرو و سرعت عمل کیسه های هوا را بهبود می‌دهد

چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سیستم پایش ایمنی پیش از برخورد و تشخیص ضربه به باتری، جدیدترین فناوری‌های کنتیننتال برای بهبود عملکرد کیسه‌های هوا و افزایش ایمنی خودرو‌ها هستند.
تبلیغات

۴۰ سال از شروع تحقیق و توسعه‌ مرتبط به کیسه‌های هوای خودرو می‌گذرد و به این مناسبت، کنتیننتال در نمایشگاه IAA Mobility ۲۰۲۱ مونیخ مجموعه‌ای از جدیدترین سیستم‌های ایمنی شامل پایش ایمنی پیش از برخورد، شیر کنترل کیسه هوا و تشخیص ضربه به باتری را نمایش خواهد داد.

از سال ۱۹۸۱ تحقیق و توسعه در رابطه با کنترل‌کننده‌ی الکتریکی کیسه‌ی هوا (ACU) شروع شد و از سال ۱۹۸۶ شاهد تولید آن‌ بودیم. از آن زمان تاکنون، کنتیننتال بیش از ۳۵۰ میلیون ACU تولید کرده است. در طول ۳۵ سال گذشته، ACU-ها بسیار پیشرفت کردند و شاهد کنترل یک کیسه هوا، کنترل ۴۸ مدار احتراقی (بسته به نوع آن)، توان دریافت به‌روزرسانی نرم‌افزاری از راه دور و برای بهبود امنیت سایبری و حتی استفاده از سیستم تشخیص تصادف در هنگام شارژ خودروهای برقی هستیم.

سیستم پایش ایمنی پیش از برخورد کنتیننتال

سیستم پایش ایمنی پیش از برخورد کنتیننتال با نظارت بر محیط اطراف خودرو و کابین، به‌دقت وضعیت قرارگیری کیسه‌های هوا و فعال شدن آن‌ها را با موقعیت سرنشینان و خودرو تطبیق می‌دهد؛ به عبارت دیگر، با به‌کارگیری داده‌های حسگرهای موجود در خودروهای مدرن، می‌توان کیسه‌های هوا را زودتر باز کرد و به لطف فناوری شیر کنترل کیسه‌های هوا که هنوز در مرحله‌ی تحقیقات است؛ امکان تنظیم حجم پُر شدن کیسه‌های هوا به منظور حفاظت بهتر از سرنشینان فراهم خواهد شد.

این ویژگی در شرایطی که یک‌هزارم ثانیه نیز دارای اهمیت است؛ نه‌تنها باعث محافظت بیشتر از سرنشینان خودرو در صورت تصادف؛ بلکه سبب افزایش عمر مفید کیسه‌های هوا و به‌کارگیری کنترل‌شده‌تر آن‌ها خواهد شد. کنتیننتال پیش‌بینی می‌کند که در آینده کیسه‌ی هوا دقیقاً هنگام برخورد سرنشینان، نرم و به همین خاطر، اثر ارتعاشی ناشی از برخورد کمتر می‌شود.

ویژگی دیگری که در عصر خودروهای برقی بسیار مفید به نظر می‌رسد؛ سیستم تشخیص ضربه به باتری است. در سیستم مزبور حسگرهای تشخیص تماس موسوم به CoSSy که عملکردی مشابه سیستم حفاظت از عابران پیاده دارند؛ به‌سرعت ضربه و آسیب به باتری را تشخیص خواهند داد. کنتیننتال فرایند یادشده را با مجموعه‌ی ACU ادغام کرده است و قصد توسعه‌ی آن را برای مقابله با تخریب عمدی و نظارت بر جاده دارد.

سیستم‌های مزبور هنوز در دست توسعه هستند؛ اما با توجه به این نکته که از فناوری‌های فعلی برای ساخت آن‌ها استفاده شده است؛ انتظار می‌رود در آینده شاهد به‌کارگیری آن‌ها در خودروهای تولیدی باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات