حادثه برای خودرو برقی و خودران تویوتا در پارالمپیک توکیو

شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
برخورد خودروی خودران تویوتا با ورزشکاری نابینا در پارالمپیک ۲۰۲۰، منجر به توقف به‌کارگیری آن‌ها و عذرخواهی مدیرعامل تویوتا شد.
تبلیغات

تویوتا حرکت ناوگان حمل‌و‌نقل خودران e-Palette را پس از برخورد با عابری پیاده در جریان برگزاری بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو متوقف کرد. در سال ۲۰۱۹ و قبل از شیوع گسترده‌ی ویروس کرونا، تویوتا از به‌کارگیری ناوگان خودروهای خودران خود در پارالمپیک توکیو خبر داد و e-Palette را برای حمل ورزشکاران در اطراف دهکده پارالمپیک طراحی کرد؛ اما پنج‌شنبه گذشته، برخورد یک دستگاه e-Palette با عابر پیاده‌ای که مشکل بینایی داشت، منجر به توقف استفاده از سرویس حمل‌و‌نقل خودران تویوتا شد.

تویوتا گفته است در رابطه با حادثه‌ی مزبور با پلیس همکاری می‌کند و تحقیقات کاملی درباره‌ی علت حادثه انجام خواهد داد. مدیرعامل تویوتا، آکیو تویودا، با انتشار ویدئویی در یوتیوب گفته است برخورد یادشده نشان می‌دهد که خودروهای خودران هنوز برای تردد در جاده‌های عادی آماده نیستند. این حادثه زمانی رخ داد که تویوتا در حال بررسی بیشتر سیستم‌های رانندگی نیمه خودران، ایمنی و قابلیت‌های آن‌ها در دنیای واقعی بود.

به گزارش رویترز، یک دستگاه e-Palette با سرعت ۱ یا ۲ کیلومتر بر ساعت با یکی از ورزشکاران حاضر در پارالمپیک برخورد کرد و بلافاصله او را به مرکز درمانی دهکده پارالمپیک منتقل می‌کنند. دیروز شرکت تویوتا ضمن آرزوی بهبود سریع فرد مذکور، با انتشار بیانیه‌ای از او عذرخواهی کرد. ورزشکار حادثه‌دیده، صبح  امروز در رقابت‌ها حضور داشت و پیش از آغاز مسابقه، توانست با پای پیاده به محل اقامت خود برود. خودروی خودران تویوتا در تقاطعی T-شکل قرار داشت و زمانی که برخورد با عابر پیاده رخ داد، در حال چرخش و قرارگیری در حالت دستی بود.

آکیو تویودا در بیانیه‌ی تصویری خود گفته است:

یک وسیله‌ی نقلیه، از یک انسان قوی‌تر است؛ به همین خاطر من واقعاً نگران وضعیت او [ورزشکار حادثه‌دیده] بودم.

تویوتا خودروی e-Palette را در سال ۲۰۱۹ و با تجهیز به سطح ۴ رانندگی خودکار و برای حرکت در سرعت‌های کم طراحی و معرفی کرد. این خودرو تنها قادر است حداکثر سرعت خود را به ۲۰ کیلومتر بر ساعت برساند. خودروی e-Palette با ارتفاع کم، درهای بزرگ و سطوح شیب‌دار برقی طراحی شد و به همین خاطر کسانی که روی ویلچر هستند؛ می‌توانند به‌راحتی وارد خودرو یا از آن خارج شوند. تصادف تویوتا خاطرنشان می‌کند که خودروهای خودران کنونی، سال‌ها با واقعیت‌های موجود فاصله دارند.

تویوتا e-Palette / نمای سه چهارم جلو
تویوتا e-Palette / نمای سه چهارم عقب
تویوتا e-Palette / نمای کنار
تویوتا e-Palette / فضای کابین
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات