سدان تمام برقی رنو موبالایز لیمو با طراحی مدرن معرفی شد

شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰
مطالعه 3 دقیقه
نخستین محصول الکتریکی رنو در کلاس چهاردر اندازه متوسط، موبالایز لیمو نام دارد. این مدل با هدف فروش به شرکت‌های حمل و نقل شهری و رانندگان تاکسی ساخته شده است.
تبلیغات

احتمالاً در آینده نزدیک، سدان تمام برقی رنو با نامی متفاوت برای فروش به عموم مردم اروپا معرفی خواهد شد؛ اما فعلاً مختص شرکت‌ها است. این محصول موقتاً موبالایز لیمو نام‌گذاری شده است تا همراه پیشرانه و تجهیزات فنی استاندارد، مناسب تاکسی‌رانی و مصارف تجاری باشد. تصمیم رنو برای جلوگیری از عرضه‌ی عمومی نخستین سدان برقی خود، هوشمندانه به نظر می‌رسد. عامه مردم، علاقه‌مند خرید یک خودرو برقی با پیشرانه قدرتمند و شعاع حرکتی بالا هستند؛ اما معمولاً حاضر به پرداخت مبلغی بیش از ۳۰ هزار دلار نیستند؛ چراکه با چنین قیمتی شاسی‌بلندهای خانوادگی را ترجیح می‌دهند.

نمای پشت Renault Mobilize Limo EV Sedan رنو موبالایز لیمو

از سویی دیگر، شرکتهای ارائهدهندهی خدمات حمل و نقل شهری و تاکسیرانی به جهت صرفهجویی در هزینه سوخت و بهرهمندی از مشوقهای اقتصادی کشورهای حامی خودروهای برقی، بیش از مردم عادی تمایل به خرید مدلهای تمام الکتریکی دارند. برای یک راننده تاکسی، پیشرانه برقی با قدرت متوسط و نیاز به شارژ شبانه با تعرفهی ارزان، مشکل خاصی ایجاد نمیکند؛ چراکه نیازمند شتابگیری ناگهانی و سفرهای بین شهری نیست.

رنو موبالایز لیمو، قدرت ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۲۲۰ نیوتن‌متر فراهم می‌کند تا نهایت سرعت ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت و سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت ۹٫۶ ثانیه داشته باشد. این خودرو، مجهز به باتری ۶۰ کیلووات ساعتی است و شعاع حرکتی ۴۵۰ کیلومتر خواهد داشت. موبالایز لیمو با ۴۰ دقیقه اتصال به سیستم شارژ سریع، انرژی لازم برای رانندگی تا مسافت ۲۵۰ کیلومتر ذخیره می‌کند.

نمای داخلی Renault Mobilize Limo   رنو موبالایز لیمو
Renault Mobilize Limo EV Sedan رنو موبالایز لیمو
نمای پشت Renault Mobilize Limo EV Sedan رنو موبالایز لیمو
نمای جانبی Renault Mobilize Limo   رنو موبالایز لیمو
نمای عقب Renault Mobilize Limo   رنو موبالایز لیمو
نمای داخلی Renault Mobilize Limo   رنو موبالایز لیمو
نمای فرمان Renault Mobilize Limo   رنو موبالایز لیمو
صندلی عقب Renault Mobilize Limo   رنو موبالایز لیمو
صندوق عقب  Renault Mobilize Limo   رنو موبالایز لیمو

طراحی سدان برقی رنو با توجه ویژه به سرنشینان عقب انجام شده است تا برای سه نفر مسافر تاکسی، راحت و آرامش‌بخش باشد. برای صندلیهای ردیف دوم، شارژ و درگاه USB، قابلیت کنترل سیستم صوتی و فرماندهی به تهویه مطبوع فراهم خواهد بود. برای راننده هم نمایشگر لمسی ۱۲٫۳ اینچ و پنل پشت فرمان دیجیتال با اندازه ۱۰٫۲۵ اینچ نصب خواهد شد. در فضای داخلی، ۸ کیسهی هوا برای محافظت از سرنشینان جلو و عقب وجود دارد. خریدار میتواند گرمایش داخل صندلی نیز سفارش بدهد.

عرضه‌ی جهانی رنو موبالایز لیمو، سال ۲۰۲۲ آغاز خواهد شد. قیمت نهایی این محصول هنوز اعلام نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات