هاچبک شهری اوپل راکز با پیشرانه تمام برقی معرفی شد

جمعه ۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
جدیدترین محصول اوپل، یک هاچبک کوچک تمام الکتریکی با نام Rocks-e است. این مدل دوسرنشینه خواهد بود و ۷ هزار دلار قیمت خواهد داشت.
تبلیغات

قیمت نهایی خودروهای برقی، عموما بالاتر از مدل‌های بنزینی است. این شرایط، مانعی مهم برای تولید و فروش محصولات الکتریکی محسوب می‌شود. به همین دلیل، خودروسازان تلاش می‌کنند با کاهش ابعاد و امکانات خودروهای برقی، هزینه‌ها را کاهش دهند. از سویی دیگر، شرکت‌هایی مثل اوپل و سیتروئن که زیرمجموعه‌ی یک گروه‌ صنعتی با سهام مشترک هستند، ضمن استفاده از پلتفرم‌ها و فناوری‌های یکدیگر، مخارج تولید را کاهش می‌دهند.

نمای داخلی Opel Rocks-e اوپل راکز 2021
Opel Rocks-e اوپل راکز 2022
نمای پشت Opel Rocks-e اوپل راکز 2022
نمای درها Opel Rocks-e اوپل راکز 2022
نمای بالا Opel Rocks-e اوپل راکز 2022
نمای راننده Opel Rocks-e اوپل راکز 2022
نمای شیشه Opel Rocks-e اوپل راکز 2022
نمای داخلی  Opel Rocks-e اوپل راکز 2022
نمای داشبورد Opel Rocks-e اوپل راکز 2022

سیتروئن امی (Ami) یکی از کوچک‌ترین و ارزان‌ترین خودروهای برقی دنیا است. این محصول سال ۲۰۱۹ رونمایی شد و حالا اساس ساخت اوپل راکز قرار گرفته است. پیشرانه راکز، مشابه سیتروئن امی، متشکل از یک موتور برقی ۸ اسب بخار همراه باتری ۵/۵ کیلووات ساعت خواهد بود. شعاع حرکتی این خودرو، ۷۵ کیلومتر و نهایت سرعت محدود به ۴۵ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. شارژ کامل باتری‌ها با برق شهری، ۳ ساعت زمان می‌برد.

طبق قوانین اتحادیه اروپا، رانندگی با اوپل راکز به دلیل وزن خالص ۴۲۵ کیلوگرم و محدودیت سرعت پایین، نیازمند گواهینامه رانندگی نیست و افراد بالای ۱۵ سال می‌توانند از آن استفاده کنند. قیمت نهایی این محصول، هنوز اعلام نشده است اما احتمالا آستانه قیمت ۷ هزار دلار مشابه سیتروئن امی خواهد داشت. تولید اوپل راکز، اوایل سال ۲۰۲۲ آغاز می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات