شاسی بلند پرچمدار لینکلن نویگیتور ۲۰۲۲ با امکانات لوکس و فناوری خودران معرفی شد

یک‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
لینکلن از نسخه ۲۰۲۲ نویگیتور با چهره‌ای جدید و امکاناتی لوکس رونمایی کرده است که در آن از سیستم بلو کروز فورد با نام اکتیوگلاید به منظور ارائه تجربه رانندگی خودکار استفاده می‌کند.
تبلیغات

نسخه بهروز و ۲۰۲۲ لینکلن نویگیتور با چهره‌ای جدید و به‌روزرسانی طراحی قسمت عقب و همچنین افزوده شدن فناوری‌های نوین معرفی شد. به‌روزرسانی نویگیتور جدید بخشی از چرخه‌ی میانی لینکلن است و ما در محیط داخلی شاهد استفاده از طرحی آشنا هستیم. مهندسان لینکلن برای ساخت نویگیتور جدید از استخوان‌بندی مدل‌های قبلی استفاده کردند؛ با این تفاوت که امکاناتی مانند رانندگی خودکار و به‌روزرسانی از راه دور را به آن افزوده و به این وسیله گامی بزرگ و قابل توجه در رابطه با بهبود فناوری‌های نویگیتور برداشته شده‌اند.

ابتدا توجه شما را به بخشی جلب می‌کنیم که همه‌ی نگاه‌ها به آن است. دماغه به لطف برخورداری از جلوپنجره‌ی جدید کاملاً بازسازی و نمونه‌ای بزرگ از آن با لوگوی لینکلن جایگزین شده است. جلوپنجره‌ی جدید در سال ۲۰۲۲ بسیار بزرگ‌تر از حد معمول به نظر می‌رسد و کمی به سمت ورودی‌های هوای پایین و سپر جدید متمایل می‌شود. پس از جلوپنجره، به چراغ‌های اصلی تطبیقی و پیکسلی جدید می‌رسیم و در عین حال شاهد به‌کارگیری چراغ‌های LED جدیدی با گرافیک سه‌بعدی برای تزئین قسمت عقب هستیم. این طراحی اساساً نسبت به مدل قبلی متفاوت است و در بخش مزبور نوار قرمز با تزئینات کرومی زیرین آن ترکیب می‌شوند.

در رابطه با محیط داخلی، یک بیننده‌ی عادی بلافاصله متوجه تغییرات نویگیتور نخواهد شد. نمایشگر لمسی مرکزی نسبت به قبلی بزرگ‌تر شده و اکنون اندازه آن ۱۳٫۲ اینچ است. دریچه‌های تهویه هوا کمی بزرگ‌تر شده‌اند. نمایشگری جدید و دیجیتال به اندازه ۵٫۸ اینچ بین صندلی‌های ردیف دوم قرار دارد و سرنشینان می‌توانند با استفاده از آن تنظیم صوتی، تهویه مطبوع و صندلی خود را انجام بدهند. لینکلن سری جدید Black Label را با به‌کارگیری دو تِم جدید به نام Central Park و استفاده از تزئینات چوبی، سیستم دعوت لیزری دوگانه و تزئین منافذ باز با استفاده از چوب گیاه خایا گسترش داده است.

لینکلن نویگیتور اکنون به سیستم بلو کروز فورد به نام اکتیوگلاید مجهز شده است و دست‌ها را می‌توان هنگام رانندگی با آن آزاد گذاشت و این چیزی است که در نمونه‌های قبلی نویگیتور نمی‌بینیم. از فناوری مزبور، می‌توان در حدود ۲۱۰ هزار کیلومتر از بزرگراه‌های تأییدشده در آمریکای شمالی استفاده کرد و از دوربین‌ها و حسگرهای فراوانی برای نظارت بر جاده و راننده برخوردار شد. همچنین نویگیتور ۲۰۲۲ به سیستم Intersection Assist و نسخه دومِ سیستم پارک فعال به‌عنوان بخشی از تجهیزات استاندارد در تمام نسخه‌ها مجهز شده و این در حالی است که سیستم Pro-Trailer Backup Assist، راهنمای معکوس تریلر را به دوربین‌های بیشتری مجهز کرده و همه‌ی آن‌ها را می‌توان با استفاده از یک صفحه‌ی شماره‌گیری مدیریت کرد.

خبر مهم دیگر اضافه شدن سیستم به‌روزرسانی هوایی (OTA) به نویگیتور از طریق LincolnEnhance است. سیستم مزبور به‌روزرسانی‌های مرتبط به سیستم و اتصالات شبکه را برای شاسیبلند لینکلن فراهم می‌کند. برخی از انواع خدمات سرویس و نگه‌داری هم از راه دور انجام می‌شود و به این ترتیب اتلاف زمان در بخش خدمات نمایندگی‌های لینکلن کاهش می‌یابد.

لینکلن نویگیتور ۲۰۲۲

نویگیتور از سیستم SYNC4 با دو برابر قدرت محاسباتی بیشتر از نسخه‌ی پیشین استفاده می‌کند و لینکلن زبان طراحی دیجیتال منحصربه‌فردی به نام Constellation به آن افزوده و به این شکل از متمایز بودن نویگیتور جدید با خواهر یا برادر آن یعنی فورد اکسپدیشن مطمئن شده است. امکان به‌کارگیری دستیار آمازون الکسا به مدت سه سال و به‌صورت رایگان وجود دارد؛ اما به نظر ما از سیستم ماساژ ارتقاءیافته‌ی صندلی‌های جلو و تغییر آن‌ها در ۳۰ جهت مختلف بیشتر استقبال خواهد شد. سرنشینان ردیف دوم به‌راحتی از سردکن و گرم‌کن صندلی‌ها استفاده می‌کنند و امکان سفارش ماساژور برای آن‌ها وجود دارد. همچنین سیستم سرگرمی ارتقاء یافته است  و سرنشینان عقب از آن استفاده می‌کنند.

باید از سیستم تعلیق تطبیقی نویگیتور قدردانی کرد. سیستم مزبور با برخورداری از ۱۲ حسگر و دوربین‌هایی در جلو، حرکت نویگیتور را رصد و از آن برای پیش‌بینی نقص در جاده استفاده می‌کند. بر اساس اطلاعات دریافتی از سیستم یادشده، تعلیق نویگیتور تا حداکثر ۱۰۰ بار در ثانیه تنظیم می‌شود و به این ترتیب سواری نرمی برای سرنشینان خود به ارمغان می‌آورد. در همین حال موتور ۴٫۵ لیتری V6 اکوبوست توئین توربوشارژ فعال است و می‌توان از قدرت ۴۴۰ اسب‌ بخاری آن لذت برد. رقم مزبور در نسخه ۲۰۲۱ نویگیتور ۴۵۰ اسب‌ بخار است و شاهد کاهش قدرت نویگیتور هستیم.

قیمت نویگیتور جدید در زمان فروش آن مشخص خواهد شد؛ چون ممنوعیت‌های ناشی از پاندمی کرونا و کمبود نیمه‌هادی‌ها، تولید و عرضه آن را تا اوایل سال ۲۰۲۲ به تأخیر انداخته است.

لینکلن نویگیتور ۲۰۲۲
جلو پنجره - لینکلن نویگیتور ۲۰۲۲
در حال حمل تریلر - لینکلن نویگیتور ۲۰۲۲
نمای عقب-لینکلن نویگیتور ۲۰۲۲
نمای کامل داشبورد-لینکلن نویگیتور ۲۰۲۲
نمای محیط سرنشینان عقب، ردیف دوم و سوم-لینکلن نویگیتور ۲۰۲۲
نمایشگر سرنشینان ردیف دوم - لینکلن نویگیتور ۲۰۲۲
بخشی از تزئینات کنسول میانی - لینکلن نویگیتور ۲۰۲۲
بخشی از تزئینات درب جلو - لینکلن نویگیتور ۲۰۲۲
رینگ - لینکلن نویگیتور ۲۰۲۲
لینکلن نویگیتور ۲۰۲۲
نمای محیط داخلی - لینکلن نویگیتور ۲۰۲۲
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات