توقف تولید چند محصول ایران خودرو موقتی است

شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
گزارش وزارت صمت نشان می‌دهد پژو 206 تیپ 5، سمند سورن، پژو پارس اتوماتیک، 207 دستی و رانا در تیرماه تولید نشده‌اند. ایران‌خودرو ادعا می‌کند در حال به‌روزرسانی محصولات مذکور و خط تولید آن‌ها است.
تبلیغات

در حالی تولید پژو 206 تیپ 5 در خطوط تولید ایران‌خودرو متوقف شده است که طی سال گذشته در مجموع بیش از ۶۲۵۰ دستگاه از این محصول عرضه شده بود. سمند سورن ELX هم با آمار تولید ۱۳۰۰ دستگاه در سال گذشته، تیرماه امسال با توقف تولید رو‌به‌رو بود.

پژو پارس LX با موتور TU5 و جعبه‌دنده اتوماتیک نیز از لیست تولید ایران‌خودرو طی چهار ماه ابتدایی سال جاری خط خورده است. شرکت سازنده پیش‌تر تولید این محصول اتوماتیک را در سایت‌هایی در تهران، مازندران، فارس، سمنان و کرمانشاه مونتاژ می‌کرد؛ اما سال گذشته تنها در سایت غربی خود در شهرستان صحنه استان کرمانشاه ۴۶۳ دستگاه پارس اتوماتیک تولید کرده است. آمار وزارت صمت نشان می‌دهد امسال نیز تولید این خودرو تا پایان اولین ماه از فصل تابستان متوقف بوده است.

ایران خودرویی‌ها تولید یک محصول از خانواده پژو 207 را نیز در بازه زمانی یادشده متوقف کردند. پژو 207 صندوقدار با جعبه‌دنده دستی محصولی است که تا پایان تیرماه ۹۹ در مجموع بیش از ۳۴۰ دستگاه تولید داشت. رانا معمولی پنجمین محصول ایران‌خودرو است که تولیدش در  چهار ماه ابتدایی سال جاری متوقف شده است.

پاسخ ایران‌خودرو به گزارش وزارت صمت

در پی انتشار اخباری مبنی بر توقف تولید پنج محصول گروه صنعتی ایران‌خودرو، این شرکت ضمن تکذیب موضوع اعلام کرد قصد دارد سورن، پارس، پژو ۲۰۷، پژو ۲۰۶ و رانا را با به‌روزرسانی برخی امکانات رفاهی و ایمنی و بر اساس تقاضای بازار و مشتریان تولید کند.

به گزارش ایسنا، طبق آمار وزارت صمت، از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه، هیچ پژوی ۲۰۶ تیپ ۵ تولید نشده است. در پی انتشار و دست‌ به دست شدن این خبر، گروه صنعتی ایران‌خودرو در اطلاعیه‌ای این موضوع را به‌صورت کلی تکذیب و اعلام کرد تولید سورن، پارس، پژو ۲۰۷، پژو ۲۰۶ و رانا را با به‌روزرسانی برخی امکانات رفاهی و ایمنی جدید و مورد نظر و خواست مشتریان انجام‌ می‌شود.

 بر اساس راهبردهای فعلی گروه صنعتی ایران‌خودرو و نیازمندی‌های بازار و مشتریان، تولید برخی محصولات این خودروساز با اعمال بهبود و ارتقای برخی امکانات رفاهی و ایمنی به تولید می‌رسد. این اقدام در سنوات گذشته نیز معمول بوده و پس از اعمال تغییر و بهبود در محصولات، کدهای جدیدی به آن‌ها اختصاص یافته است؛ تولید رانا پلاس، سورن پلاس و خانواده ۲۰۶ و ۲۰۷ از مصادیق اخیر در بهبود محصول و تعریف کد جدید است. در آینده نیز روند بهبود و ارتقای سطح محصولات متناسب با نیاز بازار در تمامی تولیدات گروه صنعتی ایران‌خودرو ادامه خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات