مدل نهایی ابرخودرو مخصوص پیست بوگاتی بولید با حداکثر سرعت ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت معرفی شد

شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
بوگاتی بولید یکی از معدود ابرخودروهای مخصوص پیست دنیا است. این محصول با پیشرانه W16 قدرت ۱۵۷۷ اسب بخار و نهایت سرعت ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت فراهم می‌کند.
تبلیغات

حدود یک سال پیش، در تاریخ ۷ آبان ۱۳۹۹، نسخه‌ی پیش‌تولید بوگاتی بولید معرفی شد. در آن زمان قدرت و گشتاور پیشرانه پیش‌بینی شده بود؛ اما حالا در زمان رونمایی از نمونه‌ی تجاری، آمار جالب‌تری برای بولید اعلام شده است.

بولید نسخه‌ی مخصوص پیست شیرون محسوب می‌شود. این ابرخودرو نه‌تنها بدنه‌ی متفاوت با آیرودینامیک عالی فراهم می‌کند؛ بلکه وزنی کمتر از شیرون دارد. وزن خالص بولید مشابه یک سدان خانوادگی، ۱۴۵۰ کیلوگرم است. پیشرانه ۸ لیتر چهارتوربوشارژ این خودرو، ۱۵۷۷ اسب بخار قدرت و ۱۶۰۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد.

Bugatti Bolide بوگاتی بولید نمای پشت
Bugatti Bolide  بوگاتی بولید
Bugatti Bolide بوگاتی بولید نمای عقب
Bugatti Bolide بوگاتی بولید نمای پشت
Bugatti Bolide بوگاتی بولید نمای جلو

منابع غیر رسمی ادعا می‌کنند بوگاتی بولید با بنزین مخصوص مسابقات و اکتان ۱۱۰، قدرت ۱۸۲۵ اسب بخار و گشتاور ۱۸۵۰ نیوتن‌متر خواهد داشت. بر این اساس، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت ۲٫۱۷ ثانیه و صفر تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت، ۴٫۳۶ ثانیه ممکن خواهد بود. همچنین ادعا شده است که بولید ۱۲ ثانیه بعد از شروع حرکت، به سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید و نهایت سرعت ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت خواهد داشت.

تنها ۴۰ دستگاه بولید با قیمت ۴٫۷ میلیون دلار تولید خواهد شد. زمان تحویل این ابرخودرو به مشتریان، سال ۲۰۲۴ خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات