آکورا NSX تایپ S مدل ۲۰۲۲ با پیشرانه هیبرید ۶۰۰ اسب بخار معرفی شد

جمعه ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
نسخه ویژه از آکورا NSX با نام تایپ S، تیراژ تولید محدود به ۳۵۰ دستگاه دارد. این محصول، قوی‌تر از مدل استاندارد خواهد بود و آستانه قیمت ۱۷۰ هزار دلار خواهد داشت.
تبلیغات

باوجود فناوری‌های مدرن و هزینه نگه‌داری مناسب، نسل جدید آکورا NSX به موفقیت تجاری در سطح جهانی دست پیدا نکرد. این سوپراسپرت هیبریدی سال ۲۰۱۵ معرفی شد و تحسین کارشناسان را برانگیخت؛ اما طی سال‌های بعد پرتقاضا نبود. این خودرو، مجهز به پیشرانه ۳٫۵ لیتر توئین توربوشارژ هوندا است که همراه سه موتور برقی، کار می‌کند.

آکورا NSX تایپ S، مجموع قدرت ۶۰۰ اسب بخار و گشتاور ۶۶۷ نیوتن‌متر فراهم خواهد کرد تا ۲۷ اسب بخار و ۱۶ نیوتن‌متر برتر از مدل استاندارد باشد. این خودرو از افزایش بوست توربوشارژ، تغییر در عملکرد انژکتور و سیستم اینترکولر بهره می‌برد. همچنین، ظرفیت باتری‌ها ۲۰ درصد بیشتر شده و وزن آن‌ها ۱۰ درصد سبک‌تر شده‌ است. ضریب تغییر دنده‌ها نیز برای جعبه‌دنده ۹ سرعته از ۱۰٫۳۸۲:۱ به ۸٫۰۵۰:۱ رسیده است تا ۵۰ درصد سریع‌تر از مدل استاندارد باشد.

Acura NSX Type S آکورا تایپ اس نمای جلو
Acura NSX Type S آکورا تایپ اس نمای بالا
Acura NSX Type S آکورا تایپ اس نمای چرخ
Acura NSX Type S آکورا تایپ اس نمای عقب
Acura NSX Type S آکورا تایپ اس جدید و قدیم
Acura NSX Type S آکورا تایپ اس نمای در
Acura NSX Type S آکورا تایپ اس نمای صندلی
Acura NSX Type S آکورا تایپ اس نمای رکاب

در نمای بیرونی، رینگ‌های پنج‌پر جدید با رنگ انتخابی سیاه یا خاکستری قابل سفارش هستند. با این شرایط، آکورا NSX تایپ S همراه تایرهای پیرلی P زیرو، یک سانتی‌متر در جلو و دو سانتی‌متر در عقب، کاهش ارتفاع خواهد داشت. این خودرو به دلیل استفاده از فیبر کربن در بدنه، بال عقب، پوشش موتور و فضای داخلی، در مقایسه با مدل استاندارد ۲۶ کیلوگرم سبک‌تر خواهد بود. آکورا NSX تایپ S با چرم مرغوب آلکانتارا ارائه می‌شود.

آستانه قیمت آکورا NSX تایپ S، به ۱۷۰ هزار دلار می‌رسد. نسخه‌ی ویژه از این محصول با تجهیزات سبک‌وزن (Lightweight Package) و رنگ خاکستری گاتهام (Gotham Gray) به قیمت ۱۸۲ هزار دلار فروخته می‌شود.

NSX GT3 Evo22

برخلاف فروش عمومی، آکورا NSX در مسابقات حرفه‌ای به افتخارات متعددی دست پیدا کرده است. به همین دلیل، محصولی ویژه‌ی رانندگی در پیست با نام GT3 Evo22 سال آینده به سری NSX اضافه خواهد شد. این مدل، بدنه‌ی فیبرکربن با تجهیزات فنی مخصوص، مثل اینترکولرهای اختصاصی و ادوات مسابقه‌ای برای داخل کابین خواهد داشت تا ضمن افزایش کارایی از نظر قدرت و گشتاور، کاهش وزن قالب توجه فراهم کند.

هنوز اطلاعات دقیقی از توانایی‌های فنی و قیمت GT3 Evo22 منتشر نشده است. این سوپراسپرت، در ایتالیا مونتاژ و وارد رقابت‌های IMSA خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات