کیا نسخه ویژه سول را برای رانندگی در ساحل معرفی کرد

سه‌شنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۵
مطالعه 3 دقیقه
کیا در انگلستان و به‌مناسبت برگزاری جشنواره موج‌سواری و موسیقی، نسخه بُردمسترز ادیشن سول برقی را برای تردد در ساحل معرفی کرد.
تبلیغات

شاید نسخه برقی کیا سول دیگر در آمریکای‌شمالی عرضه نشود؛ اما این خودرو همچنان حضوری پررنگ در سایر نقاط جهان، به‌ویژه در قاره اروپا دارد. نسخه بُردمسترز ادیشن (Boardmasters Edition) کیا سول ایده‌ای خلاقانه از خودرویی برقی برای تردد در خارج از جاده و رساندن موج‌سواران به امواج ساحل است. کیا برای حمایت از جشنواره موج‌سواری و موسیقی بُردمسترز ۲۰۲۱ کورنوال انگلستان، خودرو یادشده را معرفی کرده است و از ۱۱ تا ۱۵ اوت در منطقه ساحلی کورنیش آن را نمایش می‌دهد.

خودرو متفاوت کیا ظاهری خشن و عضلانی دارد و این شرکت برای افزودن چهره‌ای مستحکم به خودرو مذکور، سیستم تعلیق را ۷/۶۲ سانتی‌متر بلندتر کرده و ارتفاع جلو و عقب سول را به‌ترتیب ۱۱۰ و ۱۱۵ میلی‌متر افزایش داده است. کیا سول بُردمسترز ادیشن به چهار رینگ فولادی ۱۶ اینچی سفیدرنگ و تایرهای مخصوص تردد در ماسه مکسس Bighor 265/75 R16 با قطر ۷۶/۲ سانتی‌متر مجهز شده است.

روی سقف نسخه ویژه کیا سول، علاوه‌بر روف‌ ریل‌هایی فولادی و دو تخته موج‌سواری Tahe Bic Malibu، پنلی خوشیدی قرار دارد که با استفاده از آن، می‌توان یخچالی کوچک یا سایر وسایل موردنیاز مانند چراغ‌های روشنایی را تغذیه کرد. پنل خورشیدی کیا سول به باتری ۱۲ ولت و اینورتر اصلی متصل و مستقل از باتری اصلی است؛ به‌همین‌دلیل، تأثیری بر بُرد پیمایشی کیا سول نمی‌گذارد.

پیشرانه این خودرو ۲۰۱ اسب‌بخار قدرت و ۳۹۵ نیوتن‌متر گشتاور دارد و یک باتری ۶۴ کیلووات‌ساعتی انرژی آن را تأمین می‌کند. به‌گفته کیای انگلستان و با‌‌توجه‌‌به تغییرات ذکرشده، احتمالا حداکثر مسافت پیمایشی نسخه بُردمسترز ادیشن کیا سول برقی درمقایسه‌با مسافت پیمایشی نمونه استاندارد سول با بُرد ۴۵۰ کیلومتر کمی کاهش یافته است. به‌هرحال، عددی به‌عنوان بُرد پیمایشی نسخه ساحلی سول ذکر نشده است و به‌گفته کیا، حداکثر مسافت پیمایشی آن کمتر از نمونه‌های مشابه نیست.

کیا در نسخه بُردمسترز ادیشن بدنه را به رنگ آبی متالیک نپتونی درآورده و سقف را مشکی کرده است. همچنین، برچسب‌های سفید و روشنی بر بدنه کیا سول ساحلی نصب شده‌اند. برای افزایش فضای صندوق عقب در نسخه بُردمسترز ادیشن، صندلی‌های عقب حذف شده‌‌‌اند و کیا به‌جای آن‌ها از تخته‌ها‌یی با جنس چوب صنوبر استفاده کرده‌ است.

علاوه‌براین، نیمکتی تاشو در نزدیکی صندوق عقب قرار دارد و از آن می‌توان به‌عنوان محلی مناسب برای نشستن استفاده کرد. در نسخه ویژه کیا سول، بازویی چرخشی روی سقف قرار دارد که می‌توان به‌عنوان ابزاری برای آویزان‌کردن لباس‌های خیس و خشک‌کردن آن‌ها و نیز قرار‌دادن حوله و تعویض لباس از آن استفاده کرد.

کیا سایر جزئیات کابین را تغییر نداده و در محیط داخلی نسخه ساحلی سول، صفحه‌‌نمایشی ۱۰/۲۵ اینچی و سیستم اطلاعات و سرگرمی با قابلیت پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اُتو از شما میزبانی می‌کند. همچنین، ۱۰ بلندگوی استریو هارمن کاردن لذت گوش‌دادن به موسیقی در سفر به سواحل مواج را برایتان دوچندان می‌کند.

نیمکت چوبی کیا سول برقی -  Boardmasters Edition
صندوق عقب کیا سول برقی -  Boardmasters Edition
یکی چراغ های LED سقف کیا سول برقی - Boardmasters Edition
سقف و پنل خورشیدی کیا سول برقی -  Boardmasters Edition
نمای عقب کیا سول برقی - Boardmasters Edition
نمایی از جلو کیا سول برقی - Boardmasters Edition
نمایی از پشت کیا سول برقی - Boardmasters Edition
نمایی از کیا سول برقی - Boardmasters Edition
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات