اولین سوپراسپرت تمام برقی فراری سال ۲۰۲۵ تولید خواهد شد

پنج‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
رئیس شرکت فراری اعلام کرد که اولین سوپراسپرت تمام برقی این خودروساز در سال ۲۰۲۵ با جدیدترین فناوری‌ها و تجهیزات ایمنی معرفی خواهد شد.
تبلیغات

جان الکان، رئیس و سرپرست اجرایی فراری، از تغییر صنعت آنها به سمت خودروهای برقی خبر میدهد و از این موضوع استقبال میکند. اتحادیه اروپا اخیراً پیشنهاد ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی و دیزلی جدید از سال ۲۰۳۵ را دادهاست؛ زیرا به نظر میرسد اجرایی شدن این موضوع به مقابله با تغییرات زیستمحیطی و آبوهوایی کمک میکند. بسیاری از علاقهمندان به غرشهای مخوف خودروهای سوپراسپرت نگران هستند که بعد از اجرایی شدن ممنوعیت تولید و استفاده از خودروهای بنزینی و دیزلی، چه اتفاقی برای صنعت خودروسازی و سوپراسپرت‌‌ها خواهد افتاد.

به گفته کارشناسان، ظاهراً جان الکان نگران این موضوع نیست و میگوید:

ما به استقبال قوانین ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی می‌رویم. این فرصتی است که با تجهیزات الکترونیکی و تکنولوژی‌های روز دنیا، محصولاتی شاخص و منحصر‌به‌فرد به دنیای جدید خودروسازی معرفی کنیم.

فراری قصد دارد اولین خودروی سوپر‌اسپرت تمام برقی خود را در سال ۲۰۲۵ عرضه کند. با کمی مطالعه متوجه خواهید شد که مدل‌های هیبریدی لافراری، GTB 296 و مدل SF90 محصولاتی هستند که با عنوان خودروی هیبریدی به دنیای پرجنب‌و‌جوش خودروهای اسپرت معرفی شدند.

درباره ساخت خودروهای برقی، جان الکان از همکاری با برندهای فعال در این حوزه خبر میدهد و در این باره گفته است:

ما معتقدیم در صنعت خودروسازی همکاری با برندهای فعال و ایجاد برنامه‌های مشترک با آن‌ها، بازخوردهای مثبتی برای ما خواهد داشت.

هنوز هیچ اطلاعاتی از خودرو تمام برقی فراری فاش نشده است؛ اما پیش‌بینی می‌شود در رده خودروهای سوپراسپرت قرار بگیرد و شباهت بسیار زیادی به مازراتی MC20 خواهد داشت. به گفته کارشناسان، نسخه تمام برقی مازراتی MC20 در آینده‌ای نزدیک معرفی خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات