ابتکار جالب میتسوبیشی الکتریک با طراحی نمایشگری چرخان برای خودرو

یک‌شنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
میتسوبیشی الکتریک با همکاری خودروسازی آکورا نصب آزمایشی نمایشگری چرخان با قابلیت تغییر جهت افقی و عمودی را آغاز کرده است.
تبلیغات

امروزه، دیدن نمایشگرهای بزرگ روی داشبورد خودروهای گوناگون چندان تعجب‌آور نیست. در‌حقیقت، خودروسازان مختلف ابتکار به‌کارگیری نمایشگرهای متعدد را در محصولاتی نظیر مرسدس EQS و با استفاده از سیستم MBUX هایپراسکرین به‌نمایش گذاشته‌اند.

جدا از بحث‌های مرتبط به خودروهای الکتریکی آلمان، معضلی در میان خریداران و خودروسازان وجود دارد و آن‌ها هنوز به‌درستی نمی‌دانند صفحه‌‌نمایش خودروها باید افقی یا عمودی باشد؟ حالا اگر بسته به انتخاب کاربران امکان استفاده از نمایشگر خودرو به شکل افقی و عمودی فراهم شود، چگونه خواهد بود؟ میتسوبیشی الکتریک می‌خواهد این قابلیت عالی را فراهم کند؛ به‌همین‌دلیل، جدیدترین نمونه نمایشگر چرخان را معرفی و در آکورا MDX آزمایش می‌کند.

مارک راکوسکی (Mark Rakoski)، معاون مهندسی پیشرفته میتسوبیشی الکتریک، توضیحاتی درباره نمونه اولیه نمایشگر چرخان داده است. او از پروژه یادشده با عنوان Project Firebird یاد می‌کند و ایده میتسوبیشی را نمونه‌ای از کابین راننده دیجیتال با امکان استفاده از طرح مزبور در خودروهای آینده می‌داند. به‌گفته او، نمایشگر جدید تجربه‌ای دیجیتالی از داخل کابین خوردوها است و مانند جواهری دوّار و به‌عنوان نشانی از اوج فناوری در میان نمایشگرهای بزرگ سیستم اطلاعات و سرگرمی حضور خواهد داشت.

راکوسکی عقیده دارد نمایشگر مزبور امکان انتخاب بین حالت افقی و عمودی را فراهم می‌کند. این ویژگی برای کاربرانی مفید خواهد بود که معمولا از سیستم‌های مبنتی‌بر پردازنده مرکزی استفاده می‌کنند. همچنین برای بهره‌گیری از برخی برنامه‌ها، بهتر است از حالت عمودی استفاده شود؛ مثلا در سیستم‌های ناوبری به کاربران توصیه شده است که نمایشگر به‌شکل عمودی باشد.

راکوسکی بدون اشاره به حاشیه‌های ضخیم و نه‌چندان جذاب نمونه اولیه می‌گوید در پروژه Firebird دوربین‌هایی مانند دوربین داخلی به‌منظور بهره‌گیری از سیستم نظارت بر راننده و چت ویدئویی در نظر گرفته شده‌اند. او قابلیت چت ویدئویی را ایده‌ای جدید می‌داند؛ چون برگزاری جلسات مجازی و دورکاری در شرایط همه‌گیری بیماری کرونا، به کاهش رفت‌و‌آمد منجر می‌شود.

به‌عقیده راکوسکی، با همکاری خودروسازان و در آینده‌ای نزدیک می‌توانیم استفاده از فناوری نمایشگر چرخشی و مبتنی‌بر اندروید را شاهد باشیم. او از زمان‌بندی دوساله صحبت کرده است و عمل به آن را به استقبال مشتریان وابسته می‌داند؛ زیرا شاید آکورا مانند آزمایش‌های مرتبط با نمونه اولیه با آن‌ها همکاری نکند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات