خودروهای برقی آینده قابلیت حرکت زیر آب دارند

چهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
جیپ به‌تازگی ویدئویی از رانندگی خودرو شاسی‌بلند رانگلر در زیر آب منتشر کرده و امیدوار است که در آینده نزدیک، خودروهای الکتریکی این شرکت بتوانند در زیر آب رانندگی کنند.
تبلیغات

جیپ در تلاش برای نمایش برنامه‌های آینده‌ خود، اخیرا ویدئویی منتشر کرد که درکنار سایر موارد، خودرو رانگلر را نشان می‌داد که در زیر آب رانندگی می‌کند. شاید در نگاه اول فکر کنید که آن‌ها کمی بیش‌از‌حد خیال‌بافی کرده‌اند؛ اما این اتفاق رخ داده است و در آینده شاید بیشتر با چنین موضوعی مواجه شویم. 

به‌گزارش carscoops، هفته گذشته کریستین مونیه، مدیرعامل جیپ، در گفت‌وگو با نشریه دیترویت فری‌پرس کمی دقیق‌تر درباره این موضوع صحبت کرد. مونیه گفت:

درپایان کمی چشمک می‌زنیم که احتمالا بعد از سال ۲۰۳۰ است؛ اما من علاقه‌مندان زیادی را می‌شناسم و بسیاری از افراد در جوامع ما آن را درخواست می‌کنند. برخی از افراد دیوانه در جامعه جیپ وجود دارند که قبلا چنین کارهایی را با خودرو مجهز به پیشرانه‌ی احتراقی انجام داده‌اند؛ بنابراین، می‌توانید خودروی الکتریکی مجهز به باتری را تصور کنید که این‌طور خواهد بود.

پیشنهاد در این‌جا این است که موتور الکتریکی برای خودرو، برخلاف رانگلر مجهز به پیشرانه‌ بنزینی یا گازوئیلی، برای کار‌کردن در زیر آب به هوا احتیاج ندارد. بنابراین، اگر سیستم الکتریکی دربرابر آب محفوظ نگه داشته شود، هیچ چیزی مانع از این نیست که شاسی‌بلند جیپ رانگلر کاملا خود را در آب غرق کند و زیر آب رانده شود (حداقل ازلحاظ تئوری).

این تنها نمونه‌ تصادفی نیست که جیپ انتخاب کرده است. همان‌طور‌که مونیه در نقل‌قول بالا اشاره کرد، این کاری است که قبلا انجام شده بود. شاید مشهورترین نمونه جیپ در رانندگی زیر آب، در قسمت ۵۴ برنامه «Dirt Every Day» کانال موتور ترند باشد. این ویدئو که سال ۲۰۱۶ منتشر شد، فرد ویلیامز مجری را نشان می‌دهد که پیشرانه دیزلی کامینز را در جیپ رانگلر TJ نصب می‌کند و چند لوله به سبک بوزوزوکو به آن متصل شده است تا هنگام رانندگی در حوضچه‌ای به عمق ۳/۶ متر (۱۲ فوت) نفس بکشد.

البته این کمی ساده‌تر از اضافه‌کردن لوله‌های بلند ورودی و خروجی پیشرانه است. به‌علاوه، نکته جالب این است که جیپ ادعا می‌کند تغییر منبع قدرت خودرو به‌هیچ‌وجه خودرو جیپ را از جیپ بودن تنزل نمی‌دهد و در‌نهایت همان چیزی است که مشتریان می‌خواهند. به‌هر‌حال، احتمالا در آینده شاهد خواهیم بود که خودروهای الکتریکی به‌صورت محافظ دربرابر آب طراحی خواهند شد و افراد می‌توانند با آن‌ها در زیر آب رانندگی کنند. شما درباره رانندگی با خودرو الکتریکی در زیر آب چه فکر می‌کنید؟ دیدگاه‌های خود را با زومیت در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات