جنرال موتورز از فورد به‌دلیل تشابه اسمی سیستم رانندگی نیمه خودران شکایت کرد

جنرال موتورز از فورد به‌دلیل تشابه اسمی سیستم رانندگی نیمه خودران شکایت کرد

جنرال موتورز در اعتراض به تشابه اسمی بین سیستم کمکی بلوکروز فورد به سیستم دستیار راننده سوپرکروز، از این خودروساز آمریکایی به دادگاه فدرال ایالات متحده آمریکا شکایت کرد.

ماه آوریل، فورد اعلام کرد که با سیستم رانندگی بدون دست بلوکروز (BlueCruise) در حال حرکت به‌سمت تولید خودرو خودران است. هم‌اکنون، جنرال موتورز اقدامات قانونی علیه فورد انجام داده است؛ زیرا مسئولان این خودروساز آمریکایی معتقدند این نام درحقیقت از سیستم سوپرکروز (Super Cruise) الگو می‌گیرد و به‌نوعی نقض قوانین مربوط به انحصار نام تجاری محسوب می‌شود.

سیستم نیمه خودران بلوکروز فورد / Ford BlueCruise در داشبورد

به‌‌گزارش carscoops، در چند هفته گذشته گفت‌وگوهای مداوم درباره این موضوع بین دو غول خودروسازی آمریکایی جریان داشت که در‌نهایت با طرح شکایت جنرال موتورز از فورد به‌دلیل نقض نشان تجاری به‌پایان رسید. پرونده شکایت به دادگاه فدرال ایالات متحده منتقل خواهد شد. سخن‌گوی جنرال موتورز در بیانیه‌ای پس از تشکیل پرونده گفت:

فناوری دستیار راننده بدون دست سوپرکروز جنرال موتورز در سال ۲۰۱۲ معرفی شد و از سال ۲۰۱۷ به‌صورت تجاری در بازار استفاده می‌شود. شرکت تابعه کروز (Cruise) متعلق به جنرال موتورز که در زمینه فناوری خودران فعالیت می‌کند، از سال ۲۰۱۳ رسما در این کسب‌وکار فعال بوده است. درحالی‌که امیدوار بودیم مسئله نقض نام تجاری را با فورد در کمال صلح و صفا حل کنیم، راهی برای دفاع قاطعانه از برندهای زیرمجموعه و محافظت از حقوق صاحبان سهام محصولات و فناوری خود نداشتیم که در مدت چندین سال در بازار کسب کرده‌ایم. از‌آنجا‌که دادگاه فدرال در حال رسیدگی به این موضوع است، هم‌اکنون هیچ نظری در این زمینه نداریم.

همچنین، جنرال موتورز معتقد است که سردرگمی مشتریان ناشی از تشابه اسمی بین سوپرکروز و سیستم کمتر پیشرفته بلوکروز فورد می‌تواند در نتیجه تجربه مصرف‌کننده ضعیف و مشکلات مربوط به‌راحتی و ایمنی بلوکروز، حیثیت برند «Super Cruise» را لکه‌دار کند.

ناگفته نماند مسئولان فورد با ادعای مسئولان جنرال موتورز مخالف بودند و مایک لوین، سخن‌گوی این شرکت گفت:

فکر می‌کنیم ادعای جنرال موتورز درباره برند کروز غیرشایسته و غیراخلاقی است. چند دهه است که رانندگان می‌دانند کنترل کروز چیست و بیشتر خودروسازان آن را در محصولاتشان ارائه می‌دهند و نام «کروز» نیز برای این قابلیت خلاصه می‌شود. به‌همین‌دلیل، بلوکروز به‌عنوان نام سیستم تکامل‌یافته آینده فورد برای کنترل کروز تطبیقی ​​هوشمند انتخاب شده است که شامل مناطق آبی رانندگی بدون دست و سایر ویژگی‌های پیشرفته کنترل کروز می‌شود. 

سیستم نیمه خودران بلوکروز فورد / Ford BlueCruise در نمایشگر جلوداشبورد

سوپرکروز هم‌اکنون فقط در کادیلاک اسکالید موجود است؛ اما جنرال موتورز قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۳ این سیستم را در ۲۲ مدل خودرو ارائه دهد. درمقابل، بلوکروز هنوز در هیچ‌یک از محصولات کنونی فورد موجود نیست؛ اما طی ماه‌های آینده در وانت F-150 و موستانگ Mach-E ازطریق به‌روزرسانی بی‌سیم دردسترس قرار خواهد گرفت.

منبع carscoops

از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده

بیشتر بخوانید