پورشه ماکان ۲۰۲۲ با سپر پلاستیک و پیشرانه جدید، معرفی شد

سه‌شنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
ماکان ۲۰۲۲ با تفاوت‌های ظاهری و فنی نسبت به مدل قبلی تولید می‌شود. این محصول، ادوات پلاستیک در سپر جلو خواهد داشت و قدرت بیشتری فراهم خواهد کرد.
تبلیغات

مطابق انتظار، پورشه ماکان با تغییر چهره جزئی برای سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد. نکته‌ی عجیب، افزایش ادوات پلاستیکی سیاه‌رنگ در نمای بیرونی است که ارزش خودرو را به عنوان محصولی در کلاس لوکس، کاهش می‌دهد. در ماکان جدید، جلوه‌ی اسپرت افزایش یافته است و ورودی‌های هوا در طرفین سپر نیز بزرگ‌تر از مدل‌های قبلی هستند. چند خط باریک نیز روی کاپوت جلو اضافه شده است تا همراه چراغ‌های LED و چرخ‌های بزرگ ۱۹ تا ۲۱ اینچ، ظاهر جوان‌پسند ایجاد کند.

در فضای داخلی، بیشترین تغییرات به کنسول میانی مرتبط است. کلیدهای لمسی و دیجیتال، جای‌گزین دکمه‌های فیزیکی شده‌اند. نمایشگر لمسی ۱۰٫۹ اینچ در تمامی مدل‌های ماکان وجود دارد و ساعت عقربه‌ای نیز، همچنان در وسط داشبورد خواهد بود. خریدار می‌تواند ادوات فیبر کربن برای فرمان و داشبورد سفارش دهد؛ اما پنل پشت فرمان تمام دیجیتال برای ماکان، فراهم نخواهد بود.

نمای پشت Porsche Macan 2022 پورشه ماکان
نمای جلو Porsche Macan 2022 پورشه ماکان
نمای جانبی Porsche Macan 2022 پورشه ماکان
نمای اصلی Porsche Macan 2022 پورشه ماکان
نمای چرخ Porsche Macan 2022 پورشه ماکان
نمای داشبورد Porsche Macan 2022 پورشه ماکان
نمای داخلی Porsche Macan 2022 پورشه ماکان
ساعت Porsche Macan 2022 پورشه ماکان
نمای رکاب Porsche Macan 2022 پورشه ماکان

مدل استاندارد، مجهز به پیشرانه دو لیتر توربوشارژ با ۲۶۱ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن‌متر گشتاور است. نسخه‌ی S، کمی قوی‌تر خواهد شد تا قدرت ۳۷۵ اسب بخار فراهم کند. قوی‌ترین مدل با کد GTS، مجهز به پیشرانه ۲٫۹ لیتر توئین‌توربوشارژ خواهد بود تا ۴۳۴ اسب بخار قدرت و سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت ۴٫۱ ثانیه داشته باشد. این محصول، جای‌گزین ماکان توربو در سبد پورشه خواهد شد و نهایت سرعت ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت خواهد داشت.

آستانه قیمت ماکان ۲۰۲۲، به ۵۵ هزار دلار می‌رسد. نسخه‌ی S و GTS به ترتیب، ۶۵ و ۷۹ هزار دلار قیمت خواهند داشت. مشخصات ماکان هیبرید و پلاگین هیبرید جدید، طی ماه‌های آینده اعلام خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات