مینی کوپر ۶۰ ساله شد؛ مدل ویژه از سری JCW به تولید رسید

سه‌شنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
برند مینی به مناسبت تولد ۶۰ سالگی مینی کوپر، نسخه سفارشی کوپر JCW را با تیراژ محدود به ۷۴۰ دستگاه عرضه می‌کند.
تبلیغات

با بررسی تاریخچه محصولات مینی متوجه می‌شوید بیش از ۶۰ سال است که مینی کوپر در خط تولید این خودروساز انگلیسی قرار دارد. سپتامبر ۱۹۶۱ اولین مینی کوپر متولد شد و اکنون جزو پرطرفدارترین خودروهای دنیا محسوب می‌شود. کوپر در مسابقات اتومبیلرانی نیز جوایز زیادی کسب کرده‌ است؛ به همین‌ خاطر برند مینی به مناسبت گرامیداشت این محصول پرفروش، مینی کوپر سه‌در JCW را با عنوان مدل سفارشی سالگرد ۶۰ سالگی معرفی کرد. کوپر JCW جدید در تعداد محدودی تولید و عرضه خواهد شد و با هدف برجسته‌سازی تلفیق روح اسپرت و مدرن این خودرو تولید می‌شود.

رنگ در‌ نظر گرفته‌شده برای مینی کوپر JCW سبز است. این رنگ به دلیل طراحی خودروهای مسابقه‌ای شرکت مینی انتخاب شده و طراحان کوپر سعی کردند با به‌کارگیری عناصر سفیدرنگ روی سقف، آینه‌ها و البته دور چراغ‌های عقب و جلو، چهره‌ای اسپرت را برای خودرو ایجاد کنند.  نسخه میدنایت این مینی کوپر نیز در دسترس است.

جزییات زیادی در نسخه جدید مینی کوپر دیده می‌شود. خطوط سفیدرنگ روی کاپوت نمای اسپرت‌تری نسبت به نسخه‌های پایه ایجاد کرده و عدد ۷۴ بیانگر اولین حضور موفق مینی کوپر کلاسیک در پیست اتومبیل‌رانی است. بعد از خطوط سفید و عدد ۷۴ روی کاپوت خودرو، لوگوی خاص مینی کوپر در کنار خط قرمز کشیده‌شده روی جلوپنجره، دیگر جزییات نمای روبروی خودرو هستند. پیشرانه‌ی مینی کوپر JCW تفاوتی با نسخه‌های قبل ندارد و همچنان با موتور ۲ لیتری توربوشارژ ۲۲۸ اسب بخار عرضه می‌شود.

در داخل کابین JCW امضاهای جان، مایک و چارلی کوپر (مؤسسان برند مینی کوپر) در سمت راننده به چشم می‌خورد. این خودرو تنها در نسخه سه‌در کوپر، کوپر اس و مینی جان ورکس تولید می‌شود و به گفته کارشناسان، تنها ۷۴۰ دستگاه از محصول جدید مینی با قیمت ۳۳,۸۰۰ پوند (معادل ۴۶ هزار دلار) در نسخه دنده‌ای و ۳۵,۵۰۰ پوند (۴۸ هزار دلار) در مدل اتوماتیک عرضه خواهد‌ شد.

مینی کوپر نسخه سالگرد 60 سالگی
مینی کوپر نسخه سالگرد 60 سالگی
مینی کوپر نسخه سالگرد 60 سالگی
مینی کوپر نسخه سالگرد 60 سالگی
مینی کوپر نسخه سالگرد 60 سالگی
مینی کوپر نسخه سالگرد 60 سالگی
مینی کوپر نسخه سالگرد 60 سالگی
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات