به‌روزرسانی بتای نهم سیستم تمام خودران تسلا عرضه شد

یک‌شنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
مطالعه 1 دقیقه
تسلا بالاخره با انتشار به‌روزرسانی، امکاناتی به سیستم تمام خودران (FSD) خودروهایش اضافه کرد. این آپدیت به کاربران امکان استفاده از قابلیت‌های اتوپایلت پیشرفته در خیابان‌های محلی می‌دهد.
تبلیغات

نسخه‌ی بتای ۹ سیستم تمام خودران تسلا (FSD)  که با نام آپدیت 2021.4.18.12 شناخته می‌شود، بالاخره برای خودروهای این شرکت عرضه شد تا کاربران بتوانند برخی از ویژگی‌های پیشرفته اتوپایلت را در خیابان‌های محلی و غیر بزرگراهی فعال کنند.

دارندگان خودروهای تسلا مدت زیادی در انتظار عرضه این به‌روزرسانی بوده‌اند. ایلان ماسک قول عرضه این به‌روزرسانی را در سال ۲۰۱۸ داده بود؛ اما بعداً اعلام کرد که در سال ۲۰۲۰ آن را در اختیار دارندگان خودروهای تسلا قرار خواهد داد.

قابلیت FSD بتای ۹ علاوه بر اینکه به رانندگان امکان استفاده از رانندگی خودکار در خیابان‌های محلی می‌دهد، قابلیت‌ها و بهبودهایی برای دوربین‌های پایش راننده به همراه دارد. دوربین‌های پایش راننده برای بررسی مقدار توجه و عملکرد راننده در زمان فعال بودن سیستم اتوپایلت به کار می‌رود؛ چرا که سیستم خودران تسلا هنوز کامل و بی‌عیب نیست و رانندگان باید در زمان استفاده از این قابلیت، توجه کامل خود را به جاده و کنترل خودرو معطوف نگاه دارند. ایلان ماسک شخصا در این رابطه به رانندگان توصیه کرده است که «شکاک باشند.»

تکنولوژی خودران تسلا سال گذشته با رشد ناگهانی قیمت از ۸ تا ۱۰ هزار دلار مواجه شده بود. این قابلیت جای کار زیادی دارد؛ اما بازخوردهای اولیه از FSD بتای ۹ نتایج مثبتی نشان می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات