نسل جدید اوپل آسترا با طراحی مدرن معرفی شد

سه‌شنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
اوپل آسترا ۲۰۲۲ بر اساس پلتفرم پژو 308 تولید می‌شود. این مدل هاچبک با پیشرانه‌های ۱۱۰ و ۲۲۵ اسب بخار، در کلاس فولکس‌واگن گلف و رنو مگان خواهد بود.
تبلیغات

برخلاف فولکس‌واگن، مرسدس بنز و بی‌ام‌و، خودروسازی اوپل از شرایط مالی ایده‌آل بهره‌مند نیست. این شرکت به‌تازگی تحت مالکیت گروه استلانتیس متشکل از فیات، کرایسلر، پژو و سیتروئن قرار گرفته است تا در کلاس خودروهای اقتصادی و میان‌رده فعالیت کند. طبق برنامه‌ی تعیین‌شده، اوپل تا سال ۲۰۲۸ تولید خودرو با پیشرانه احتراقی را متوقف خواهد کرد و تمام‌برقی خواهد شد.

هاچبک‌های چهاردر محبوبیت فراوانی در اروپا دارند و البته بازار این خودروها بسیار رقابتی است. فولکس‌واگن گلف پرفروش‌ترین مدل در این کلاس محسوب می‌شود؛ درحالی‌که رنو مگان، فورد فوکس، اشکودا اکتاویا و پژو 308 هم پرتقاضا هستند.

با توجه به آغاز همکاری تجاری پژو با دیگر اعضای گروه استلانتیس، امکان استفاده از پلتفرم‌های موفق خودروساز فرانسوی در اوپل فراهم شده است. حالا نسل جدید اوپل آسترا با پلتفرم EMP2 پژو 308 تولید خواهد شد؛ اما ظاهری بسیار متفاوت و مدرن خواهد داشت.

نمای داخلی  Opel Astra 2022 اوپل آسترا
 Opel Astra 2022 اوپل آسترا
نمای پشتOpel Astra 2022 اوپل آسترا
نمای جلو Opel Astra 2022 اوپل آسترا
نمای جانبی Opel Astra 2022 اوپل آسترا
نمای سقف Opel Astra 2022 اوپل آسترا
نمای چرخ Opel Astra 2022 اوپل آسترا
نمای داخلی  Opel Astra 2022 اوپل آسترا
نمای کابین Opel Astra 2022 اوپل آسترا

آسترا ۲۰۲۲ ابعادی بزرگ‌تر از قبلی دارد. فضای صندوق عقب این مدل ۵۲ لیتر بیشتر شده و در حالت استاندارد ۴۲۲ لیتر است. علاوه‌ بر چراغ‌های ماتریکس LED، نمایشگر لمسی ۱۰ اینچ به آسترا اضافه شده است تا حس یک خودرو مدرن با فناوری‌های الکترونیک تداعی شود. پشت فرمان هم پنل دیجیتال ۱۰ اینچ نصب خواهد شد.

هنوز اطلاعات دقیقی از پیشرانه‌های اوپل آسترا ۲۰۲۲ منتشر نشده است. بر اساس ادعای شرکت سازنده، قوای محرک بنزینی، دیزلی و پلاگین هیبرید روی آسترا نصب می‌شود تا قدرت ۱۱۰ تا ۲۲۵ اسب بخار فراهم کند. مدل‌های مختلف این خودرو مجهز به جعبه‌دنده دستی ۶ سرعته یا اتوماتیک ۸ سرعته خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات