اتحادیه اروپا فروش خودروهای احتراقی را از سال ۲۰۳۵ ممنوع خواهد کرد

سه‌شنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق گزارش‌ها، اتحادیه اروپا قصد دارد از سال ۲۰۳۵ فروش تمام خودروهای احتراقی جدید را در کشورهای عضو این منطقه ممنوع و زیرساخت‌های شارژ خودروی الکتریکی را تقویت کند.
تبلیغات

اتحادیه اروپا قصد دارد فروش خودروهای جدید مجهز به پیشرانه احتراق داخلی را از سال ۲۰۳۵ ممنوع کند. به گزارش Carscoops و بر اساس سندی که توسط بلومبرگ مشاهده شده است، کمیسیون اروپا قصد دارد انتشار گازهای گلخانه‌ای از خودروها و ون‌‌های جدید را از سال ۲۰۳۰ به مقدار ۶۵ درصد کاهش بدهد و از سال ۲۰۳۵ به صفر برساند. این استانداردها شامل قوانینی است که دولت‌ها را ملزم به تقویت زیرساخت‌های شارژ خودروی الکتریکی می‌کنند.

اروپا قصد دارد تا سال ۲۰۵۰ به اولین قاره کاملا بدون آلایندگی در جهان تبدیل شود. قبل از این اتفاق، هدف کاهش گازهای گلخانه‌ای اتحادیه اروپا، تا سال ۲۰۳۰ حداقل ۵۵ درصد از سطح سال ۱۹۹۰ تعیین شده بود.

کالین مک کراچر، رئیس بخش تحقیقات پیشرفته حمل‌ونقل در بلومبرگ، در این زمینه گفت:

هیچ راهی برای حل این مشکل وجود ندارد، رسیدن به شرایط کاملا بدون آلایندگی تا سال ۲۰۵۰ به معنی حذف تدریجی فروش خودروهای احتراقی است.

خودروهای سواری حدود ۱۲ درصد از کل انتشار دی‌اکسید کربن را در اتحادیه اروپا تشکیل می‌دهند و اهداف موجود در تمام ناوگان نیاز به کاهش ۳۷٫۵ درصدی نسبت به سال ۲۰۳۰ دارند. به اعتقاد Barclays Plc، دستیابی به هدف کاهش انتشار آلایندگی ۶۰ درصدی برای خودروسازان دشوار است. حتی با وجود خودروهای پلاگین هیبریدی تا سال ۲۰۳۰، اجرایی کردن استانداردهای جدید به این معنی است که مدل‌های تمام برقی بیشتری مورد نیاز خواهد بود.

کای الکساندر مولر، تحلیلگر خودرو بارکلیز، در بیانیه‌ای گفت:

این اهداف نباید تعجب‌آور باشد؛ البته به‌وضوح نیاز به تغییر سریع دارد. 
سوخت گیری بنزین توسط خودروی احتراقی

مک کراچر اضافه کرد:

سخت‌تر کردن نشر دی‌اکسید کربن تا این حد، رشد بزرگی برای بازار خودروی الکتریکی اروپا است. اعلام آمادگی خودروسازان اروپایی که اخیراً بر انجام تعهدات خود در زمینه استانداردهای آلایندگی جدید تأکید کرده‌‌اند، احتمالاً نشانگر آن است که می‌دانستند اهداف بسیار سخت‌گیرانه‌تری در آینده وجود خواهد داشت.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات