قدرتمندترین نسخه وانت شلبی با کاربرد آفرود معرفی شد

یک‌شنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
شلبی آمریکن از قدرتمندترین نسخه وانت مبتنی بر پیک‌آپ فورد F-150 مدل ۲۰۲۱ رونمایی کرد که پیشرانه‌ای سوپرشارژ با قدرت ۷۷۵ اسب بخار دارد و با قیمت بیش از ۱۰۰ هزار دلار به فروش می‌رسد.
تبلیغات

در بخش وانت‌های آف‌رود دارای عملکرد فوق‌العاده، بازیکن جدیدی وجود دارد و نام آن در سراسر جهان بسیار آشنا است. به گزارش موتوروان، متخصصان تیونینگ خودرو شرکت شلبی آمریکن (Shelby American) تصمیم گرفتند فورد F-150 جدید مدل ۲۰۲۱ را تغییر قیافه بدهند؛ اما از نام سوپر اسنیک (Super Snake) برای این مدل استفاده نکردند. این مدل شلبی F-150 نامیده می‌شود و وظیفه‌ی آن بهبود عملکرد وانت محبوب فورد در مسیرهای آف‌رود است.

نمای جلو وانت پیکاپ شلبی اف 150 / 2021 Shelby F-150 مبتنی بر فورد / Ford سفید رنگ

شاید این نکته در عکس‌های این وانت اصلاح‌شده کاملاً مشهود باشد؛ اما باید بدانید که تیونینگ فورد F-150 فراتر از لاستیک‌های بزرگ و نشان‌های پرکاربرد شلبی در داخل و خارج کابین است. این وانت پیک‌‌آپ روی سیستم تعلیق به‌روزرسانی شده، کیت افزایش ارتفاع BDS و کمک‌فنرهای آلومینیومی جلو و عقب Fox 2.5 سوار می‌شود. مسئولان شلبی می‌گویند این سیستم تعلیق از فناوری بای‌پس داخلی و کنترل سرعت دوگانه قابل تنظیم بهره می‌برد و همه چیز توسط سیستم اختصاصی مدیریت می‌شود که برای سفرهای لوکس، عملکرد عالی در مسیرهای خارج از جاده یا بهبود هندلینگ در مسیر تنظیم شده است. میله‌های کششی عقب بخشی از این به‌روزرسانی‌ها هستند و البته وانت روی رینگ‌های بزرگ ۲۲ اینچی شلبی با لاستیک‌های همه‌جارو BFGoodrich KO2 سوار می‌شود.

از نظر زیبایی‌شناسی، تمام مردم دنیا می‌دانند که شلبی عاشق نشان دادن نام خود است. جلوپنجره مخصوص شلبی با روکش سپر جلو و دریچه‌های گل‌گیر ترکیب مناسبی را به وجود می‌آورد. اگر حروف برجسته شلبی را در جلوپنجره گم کرده‌اید، می‌توانید آن را دو بار در کناره‌ها به‌صورت نوارهایی در پایین و روی در کفی بالای چراغ عقب پیدا کنید. سپر عقب و آینه‌های جانبی و دستگیره‌های درها هم‌رنگ با بدنه رنگ‌آمیزی شده‌‌اند. کاپوت با دریچه‌های هوای بزرگ به‌روزرسانی شده و خطوط راه‌راه LeMans روی آن به چشم می‌خورد. فضای داخل کابین نیز با روکش‌های چرمی دورنگ برای صندلی‌‌ها، تزئینات فیبر کربنی و تعداد زیادی نشان‌های Shelby تزئین شده است.

به گزارش Carscoops، خریداران در زیر کاپوت، حق انتخاب بین دو گزینه دارند. نسخه‌ی سطح بالا دارای پیشرانه ۵ لیتری خورجینی هشت سیلندر مجهز به سوپرشارژر Whipple است که قدرت آن را به ۷۷۵ اسب بخار می‌رساند. گزینه‌‌ی دوم، پیشرانه‌ی تنفس طبیعی با قیمت کمتر است؛ گفته می‌شود که نسخه تنفس طبیعی این وانت از پیشرانه‌ای با قدرت ۳۹۵ اسب بخار بهره می‌برد؛ اما این احتمالا اشتباه است؛ زیرا پیشرانه ۵ لیتری خورجینی هشت سیلندر فورد F-150 بیش از ۴۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند؛ اما صرف نظر از نبودن سوپرشارژر، وانت شلبی F-150 از سیستم ورودی اسپرت مجهز به فیلتر جریان سریع و لوله ورودی فیبر کربنی، دریچه گاز و انژکتورهای به‌روزرسانی شده، مبدل حرارتی جدید و سیستم اگزوز بورلا بهره می‌برد.

نمای کابین و داشبورد وانت پیکاپ شلبی اف 150 / 2021 Shelby F-150 مبتنی بر فورد / Ford

وانت شلبی F-150 جدید از آپشن‌ها و به‌روزرسانی‌های زیادی متناسب با یک مدل آف‌رود بهره می‌برد؛ اما همان‌طور که حدس می‌زنید، هزینه‌ی آن بسیار بالا است. شلبی F-150 مدل ۲۰۲۱ به‌عنوان قدرتمندترین، اصلاح‌شده‌ترین و شایسته‌ترین نسخه این وانت در طول تاریخ خود ارائه می‌شود و تمام نسخه‌های تولیدی آن بر مبنای مدل ۴x۴ لاریات وانت فورد F-150 هستند و قیمت آن برای نسخه مجهز به پیشرانه تنفس طبیعی از ۱۰۷,۰۸۰ دلار شروع می‌شود. قیمت نسخه‌ی ۷۷۵ اسب بخاری سوپرشارژ بدون امکانات اضافه از ۱۱۴,۹۸۰ دلار شروع می‌شود. ۶۰۰ دستگاه وانت شلبی F-150 برای مشتریان در ایالات متحده و کشورهای منتخب اروپایی تولید شده است.

نمای جانبی وانت پیکاپ شلبی اف 150 / 2021 Shelby F-150 مبتنی بر فورد / Ford
وانت پیکاپ شلبی اف 150 / 2021 Shelby F-150 مبتنی بر فورد / Ford در کوه
نمای سه چهارم وانت پیکاپ شلبی اف 150 / 2021 Shelby F-150 مبتنی بر فورد / Ford
کابین وانت پیکاپ شلبی اف 150 / 2021 Shelby F-150 مبتنی بر فورد / Ford
پشتی صندلی وانت پیکاپ شلبی اف 150 / 2021 Shelby F-150 مبتنی بر فورد / Ford
نمای سه چهارم عقب وانت پیکاپ شلبی اف 150 / 2021 Shelby F-150 مبتنی بر فورد / Ford در جاده
نمای کابین و داشبورد وانت پیکاپ شلبی اف 150 / 2021 Shelby F-150 مبتنی بر فورد / Ford
جلوپنجره وانت پیکاپ شلبی اف 150 / 2021 Shelby F-150 مبتنی بر فورد / Ford
نمای جلو وانت پیکاپ شلبی اف 150 / 2021 Shelby F-150 مبتنی بر فورد / Ford در جاده
نمای سه چهارم وانت پیکاپ شلبی اف 150 / 2021 Shelby F-150 مبتنی بر فورد / Ford در کوه
نمای عقب وانت پیکاپ شلبی اف 150 / 2021 Shelby F-150 مبتنی بر فورد / Ford
نمای جلو وانت پیکاپ شلبی اف 150 / 2021 Shelby F-150 مبتنی بر فورد / Ford سفید رنگ
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات