شاسی بلند دیزلی دانگ فنگ M50 با الهام از هامر معرفی شد

یک‌شنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
دانگ‌فنگ از وانت شاسی‌بلند و آف‌رود دیزلی فیرلس ام ۵۰ مبتنی بر هامر برای بازار چین رونمایی کرد که از طراحی بدنه لامبورگینی LM002 بهره می‌برد و قیمتی بیش از ۱۰۰ هزار دلار دارد.
تبلیغات

جنرال موتورز ممکن است هامر را به‌عنوان شاسی بلند و وانت پیک‌آپ برقی با برند جی‌ام‌سی (GMC) احیا کند؛ اما در سایر نقاط جهان این خودرو با نام قدیمی و مشهور هاموی (Humvee) شناخته می‌شود و در آن‌ها مناطق حضور دارد. در اوایل دهه ۲۰۰۰ میلادی، دانگ‌‌فنگ با آ.ام جنرال (AM General) همکاری کرد تا هاموی را برای ارتش چین تطبیق و سازگاری بدهد و آخرین نسخه‌ی این خودروی تکرارنشدنی آمریکایی را با بهره‌گیری از برخی خصوصیات لامبورگینی LM002 قدیمی به تولید برساند. این مدل دانگ‌فنگ فیرلس ام ۵۰ (Dongfeng Fearless M50) نامیده می‌شود و در نگاه اول بسیار خشن و قدرتمند به نظر می‌‌رسد.

به گزارش موتوروان، این خودروی شاسی‌بلند به‌عنوان وسیله نقلیه نظامی در چین خدمت می‌کرد؛ اما خودروساز چینی نمونه‌های غیر نظامی آن را نیز ارائه داده است و که این مدل را به سطح جدیدی می‌رساند. دانگ‌فنگ فیرلس M50 مطمئناً طراحی بی‌‌باکانه‌ای دارد و شاسی‌بلند نمادین آمریکایی را به وانت دودر، دوصندلی و تک‌کابین تبدیل می‌کند. طراحی بیرونی با وسایل نقلیه نظامی دوکابین متفاوت است و این وانت پیک‌آپ از جلوپنجره منحصربه‌فرد، شیشه جلوی یکپارچه و چراغ‌های جلوی دایره‌ای استفاده می‌کند. ورق فلزی زاویه‌دار در بدنه‌ی خودرو، به شکل و هیبت خشن آن می‌افزاید.

در داخل کابین، هنوز خشن بودن طراحی هاموی تشخص داده می‌شود و کنسول مرکزی عریضی دو صندلی را از هم جدا کرده است. فضای داخل کابین طراحی نادری دارد و با تعداد انگشت‌شماری از قطعات تزئینی نقره‌ای جایگزین پلاستیک سیاه، فلز و چرم آراسته شده است. فضای داخل کابین بسیار ساده است و از دکمه‌های کنترل در نزدیکی اهرم تعویض دنده بهره می‌برد. این خودرو دارای پیشرانه توربودیزل ۴ لیتری برخوردار است که ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و نیروی آن توسط جعبه‌دنده دستی به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

به گفته‌ی این خودروساز، وانت آف‌رود دانگ‌فنگ فیرلس می‌تواند در آب با عمق ۱٫۲ متر حرکت کند و توانایی‌ مانور زیادی دارد. در چین قیمت شروع فیرلس M50 از ۶۶۸ هزار یوان  (۱۰۳ هزار دلار طبق نرخ ارز کنونی) آغاز می‌شود. بدیهی است که این خودرو در ایالات متحده در دسترس نخواهد بود؛ زیرا باید با مدل‌هایی مانند جیپ گلادیاتور، فورد F-150 رپتور و رم 1500 TRX رقابت کند. دانگ‌فنگ قصد دارد قبل از جایگزینی مدل کاملاً جدید M20، انواع مختلفی از فیرلس M50 ارائه بدهد.

وانت شاسی بلند آفرود دانگ فنگ فیرلس ام 50 / Dongfeng Fearless M50 مبتنی بر هامر / Hummer
وانت شاسی بلند آفرود دانگ فنگ فیرلس ام 50 / Dongfeng Fearless M50 مبتنی بر هامر / Hummer در خط تولید
کابین وانت شاسی بلند آفرود دانگ فنگ فیرلس ام 50 / Dongfeng Fearless M50 مبتنی بر هامر / Hummer
نمای سه چهارم وانت شاسی بلند آفرود دانگ فنگ فیرلس ام 50 / Dongfeng Fearless M50 مبتنی بر هامر / Hummer
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات