کراس‌اور برقی اکس پنگ با قیمت رقابتی و طراحی مدرن معرفی شد

شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
جدیدترین محصول اکس پنگ (XPeng)، یک کراس‌اور برقی با شعاع حرکتی ۴۶۰ کیلومتر است که ۲۰۰ اسب بخار قدرت دارد. این مدل با نام G3، آستانه قیمت ۲۳ هزار دلار خواهد داشت.
تبلیغات

اکس‌ پنگ، یک شرکت تازه‌تأسیس چینی است که فعالیت خود را در سال ۲۰۰۴ آغاز کرد. اکس پنگ حالا یکی از برترین خودروسازان آسیا در زمینه تولید مدل‌های برقی با فناوری عالی و طراحی مدرن است. این برند با دو محصول در بازار جهانی حضور دارد که سدان P7 و کراس‌اور G3 را شامل می‌شود.

نسخه‌ی جدید G3، طراحی متفاوت با مدل قبلی دارد و البته جذاب‌تر به نظر می‌رسد. با توجه به استقبال کارشناسان خودرویی جهان از سبک طراحی و مهندسی P7، مدیران اکس‌ پنگ تصمیم گرفته‌اند کراس‌اور G3 هم ظاهری مشابه مدل سدان داشته باشد و به همین دلیل، چراغ‌های باریک و پیوسته، بدون جلوپنجره در نمای رو‌به‌رو وجود دارند. مدل ۲۰۲۲ دارای دستگیره‌های مخفی، بال عقب عریض و حجم‌دهی بدنه در عقب است.

در فضای داخلی، G3 متحول شده است. این کراس‌اور علاوه‌ بر داشبورد جدید، نمایشگر لمسی ۱۵٫۶ اینچ دارد که از پردازنده اسنپدراگون 820A استفاده می‌کند و فرامین صوتی را پاسخ می‌دهد. فناوری نیمه‌خودران اکس پایلوت ۲٫۵ نیز به روی G3 نصب خواهد شد.

فضای داخلی XPeng  Facelifted G3  اکس پنگ 2021
نمای پشت XPeng  Facelifted G3  اکس پنگ 2021
XPeng  Facelifted G3  اکس پنگ 2021
نمای سقف XPeng  Facelifted G3  اکس پنگ 2021
صندلی عقب XPeng  Facelifted G3  اکس پنگ 2021

مدل استاندارد G3 دارای یک موتور برقی ۱۹۴ اسب بخار روی محور جلو است. این محصول ۳۰۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد و سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت ۸٫۶ ثانیه با نهایت سرعت ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت فراهم می‌کند.

باتری‌های نصب‌شده روی کراس‌اور اکس پنج، ۵۵ کیلووات ساعت ظرفیت دارند و شعاع حرکتی ۴۶۰ کیلومتر بر اساس استاندارد اروپا خواهند داشت. مدل دیگری از G3 همراه باتری‌های ۶۶ کیلووات ساعتی می‌تواند شعاع حرکتی تا ۵۲۰ کیلومتر فراهم کند.

فراتر از طراحی و فناوری‌ها، آنچه G3 را جذاب و چشم‌گیر جلوه می‌دهد، آستانه قیمت ۲۳ هزار دلاری است که برای یک کراس‌اور تمام برقی با قدرت مناسب و شعاع حرکتی بیش از ۴۰۰ کیلومتر، عالی به نظر می‌رسد. مدل اول از G3 که در سال ۲۰۱۸ رونمایی شد، رتبه‌ی دوم پرفروش‌ترین کراس‌اور برقی چین را به دست آورد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات